Socialt (mer om oss)

Jag tycker

25 inlägg 5710 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Jag tycker

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#515698
JensSkoog skrev:
Uvskogen skrev:Att allt inte alltid måste vara helt i våg. Ganska i våg räcker utmärkt!

Har en granne som är verktygsmakare. Han blev på tok förtvivlat när han jobbade med sin garage
och upptäckte att takåsen var en cm ute av vågrätt på sju meter. :d :d
Tog mig nästan en timma att lugna ner han :grin:

Jag brukar med flit ha lite lutning på takås och takfot, i alla fall på bodarna. Blir lättare att sätta upp hängrännor på det sättet :grin: :grin:

Elmia
Avatar Fallback

Re: Jag tycker

åberg  
#515749
JensSkoog skrev:
Uvskogen skrev:Att allt inte alltid måste vara helt i våg. Ganska i våg räcker utmärkt!

Har en granne som är verktygsmakare. Han blev på tok förtvivlat när han jobbade med sin garage
och upptäckte att takåsen var en cm ute av vågrätt på sju meter. :d :d
Tog mig nästan en timma att lugna ner han :grin:

Det var vänligt av dig att du tog dig tid att tala med honom. Hoppas han mår bättre idag. :grin:

Användarvisningsbild

Re: Jag tycker

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#519220 Att det är väldigt irriterande att försäkringsbolagets krav på brandtålighet gör att jag måste sätta över vacker råspont med ful gips. Någon borde ta fram en skiva i trä med lika goda brandegenskaper som gips.
[emoji1]

   TS
Avatar Fallback

Re: Jag tycker

axwell  
#519222
Uvskogen skrev:Att det är väldigt irriterande att försäkringsbolagets krav på brandtålighet gör att jag måste sätta över vacker råspont med ful gips. Någon borde ta fram en skiva i trä med lika goda brandegenskaper som gips.
[emoji1]


Om du promt skall ha trä: välj Ceminwood (det finns fler fabrikat) som mest består av trä.

Ännu fulare är gips men bättre brandhärdighet, :lol:

Användarvisningsbild

Re: Jag tycker

anersimyra  
#519224 Att tre + som den nya kylen ger är åt helvete för varmt när man vill ha sig en riktigt kall bira.. :oops:

Användarvisningsbild

Re: Jag tycker

totte  
#519243 Lägg bärsen i frysen en timme.

Avatar Fallback

Re: Jag tycker

Hema  
#519249 Jag tycker det hade varit bra o ha en kall o sval källare.

Användarvisningsbild

Re: Jag tycker

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#519251
Hema skrev:Jag tycker det hade varit bra o ha en kall o sval källare.
Det har jag! Min hustrus morfar var smart och byggde en av matkällarna under huset. 12 grader nu trots idiotvärmen. Brukar gå ner och stå där ibland.

   TS
Avatar Fallback

Re: Jag tycker

jannee  
#519252 Källaren är inte så sval längre, 20 grader har tempen gått upp till, å andra sidan ligger tempen på de andra planen mellan 27 och 35.

Användarvisningsbild

Re: Jag tycker

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#519254
jannee skrev:Källaren är inte så sval längre, 20 grader har tempen gått upp till, å andra sidan ligger tempen på de andra planen mellan 27 och 35.
Kanske ska förtydliga, den ligger under vanliga källarplanet.[emoji1]

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).