Traktorer och processorer

Same explorer 65 -86a

32 inlägg 23908 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Same explorer 65 -86a

Stenmark  
#412789 Har inte undersökt allt på den ännu vad det är för kolv men bör vara en stegkolv står rakt ner i taket kommer mer då jag får tid det är älgjakt i morron ;-)

   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Same explorer 65 -86a

Stenmark  
#518044 Ojdå vad tiden går fort när man har roligt vi börjar med samen jag är nöjd nef ännu men som vanligt med gamla grejer så finns fix på dom, och 3an 4an slutade i vinter att funka lätt kallsvettig trodde jag att växellådan är problemet men en som jobbar med dessa traktorer tyckte att jag skulle kolla glapp i lenkaget mellan spak och låda och det var bl mycket glappt från så borrade från 6mm med väldigt glapp till 8mm med nya bultar så funkar alla växlar igen [emoji16]
Vad gäller skogsboxern så finns lite att önska typ servo för den e liiite tungstyrd å sen e man bortskämd med vagnstyrning annars stark så man får vara försiktig så man inte tippar

   TS
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).