Socialt (mer om oss)

Fadäser (hur dum får man bli?)

2585 inlägg 679872 visningar 130 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Hema  
#517289
molnia skrev:he he lider med dig Erre
själv hade man turen o kunna få förlovning en fredag o bröllopet just ett år senare på en lördag. samma datum, mindre att komma ihåg.. :-bd

Mycket smart planerat!

Elmia
Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Hema  
#517290 Hade lovat en vän att hjälpa till med att röja bort lite lågt sly. Visade sig att han behövde hjälp med att klippa häcken också, så det blev lite bråttom att komma i tid. Så jag slänger in röjsågen och tycker att rätt klinga sitter på.. Tog lite längre tid att köra med kapskivan än sly/röjskivan.. Och nu får jag se till att fila ordentligt. :sad:

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

MDin  
#517309
Pannben skrev:Ett annat sätt att hålla reda på viktiga dagar är att skriva dem på kort i storlek som visitkort. Ex vis "Bröllopsdag 17 juli", Kalle 14 maj 1972" osv. Ett hål i ena hörnet och trä dem på ett snöre i slinga, i datumordning. När en viktig dag passerat trär man bara kortet att hamna sist och nästa hänger synligt. Behöver inte göras om varje år!


Jag chansar inte, skriver in i telefonen å den säger till dagen innan. Återkommande varje år. Skulle ha varit bedrövligt annars, förra året firade vi 30 år.

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

T Landström  
#517313
Erre skrev:@Molnia
Det gick rätt bra. Hon vet vilken dåre hon har gått och gift sig med. :d
Bra med ett datum. :-bd

@JensSkoog
Har fru å två barn.
Mina föräldrar, mina 3 bröder med respektive och barn och svärföräldrarna att hålla reda på.
Får nog bli att köpa en kalender :d


Kalendern på telefonen??? 8)

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Erre  
#517323
T Landström skrev:
Erre skrev:@Molnia
Det gick rätt bra. Hon vet vilken dåre hon har gått och gift sig med. :d
Bra med ett datum. :-bd

@JensSkoog
Har fru å två barn.
Mina föräldrar, mina 3 bröder med respektive och barn och svärföräldrarna att hålla reda på.
Får nog bli att köpa en kalender :d


Kalendern på telefonen??? 8)

För dålig spänning i vardagen. :d
En kalender kan man ju iallafall glömma å titta i.
Man ska leva lite som på nålar å aldrig kunna slappna av. :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Hema  
#517333 Du menar att man annars skulle riskera o missa en tårtbit? 😀

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

JensSkoog  
#517338
Hema skrev:Du menar att man annars skulle riskera o missa en tårtbit? 😀

Tårtbit - det är det minsta. En grinig fru är mycket värre :-ss

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Erre  
#517342 :lol:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

JensSkoog  
#517721 Bra det finns en norrman på Forum som kan fylla på i den här kategorin :mrgreen:

Hade varit en sväng på sopen, och skulle bara titta på något i byggvaruaffären.
Backade in för att parkera, och glömde slepvagnen som ställde sig på tväran :lol: :lol:

Nån gång måste ju vara den första, men det blir lite jobb att rikta draget :wink:
Blev bara några små repor på bilen.

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Henrik-  
#517779 Det är inte fredagen den 13:e för inte

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

zeetorg  
#517863
JensSkoog skrev:Bra det finns en norrman på Forum som kan fylla på i den här kategorin :mrgreen:
1531457913_hengerdragboy_12_07_18_(2).jpg

Hade varit en sväng på sopen, och skulle bara titta på något i byggvaruaffären.
Backade in för att parkera, och glömde slepvagnen som ställde sig på tväran :lol: :lol:

Nån gång måste ju vara den första, men det blir lite jobb att rikta draget :wink:
Blev bara några små repor på bilen.


Aj aj aj, men det är sådant som är lätt hänt.
Sedan så står man där och undrar hur jäkla klantig man kan vara. :???:

Det var ju ändå tur att du inte körde in i något annat.

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

stone66  
#517871 Tyckte jag va jättesmart när jag gifte mig på min födelsedag. Det kommer man ju aldrig glömma?? Första födelsedagen och första bröllopsdagen när folk började komma till kalaset o jag tog emot presenter. Vad hände då helt plötsligt fick min fru en bukett rosor. Då sa jag nej det är ju jag som fyller år. Då gick det upp ett ljus. Det hjälpte inte o samköra me samma datum. Vi är ännu gifta

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Blivande snickare  
#517874 :)) :)) :))

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#517876
stone66 skrev:Tyckte jag va jättesmart när jag gifte mig på min födelsedag. Det kommer man ju aldrig glömma?? Första födelsedagen och första bröllopsdagen när folk började komma till kalaset o jag tog emot presenter. Vad hände då helt plötsligt fick min fru en bukett rosor. Då sa jag nej det är ju jag som fyller år. Då gick det upp ett ljus. Det hjälpte inte o samköra me samma datum. Vi är ännu gifta


Tala är silver tiga är guld. :lol:

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

jannee  
#518284 Nu har det hänt igen och mig till råga på allt elände.
Skulle åka upp till Emmaboda för några ärenden och varmt som det var startade jag bilen, gick in för att hämta plånboken och i samma veva tyckte frugan att jag inte kunde åka klädd i mina gamla väl inslitna kortbyxor.
Bytte kortbyxorna mot ett par av nyare snitt och åkte iväg.
Kom till Emmaboda, stannade utanför byggcentralen, stängde av bilen, gick in och handlade vad jag behövde.
Därefter dök problemet upp.
Var är bilnycklarna - naturligtvis kvar i mina gamla kortbyxor och naturligtvis 1,5 mil bort. :oops:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).