Gallring

Gallringsdagarna 2018

331 inlägg 119644 visningar 84 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2018

Torbjörn Johnsen  
#517020 Nu börjar det likna något i gallringsskogen. Vägen är nästan klar och de flesta monterplatserna är upphuggna och utplanerade. Nu börjar vi planera jämförelseytorna. Idag har jag varit ute med Tåndemåla för en första koll och för att planera det fortsatta arbetet. Han verkade nöjd över vad han såg :-bd


   TS
Malwa
Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2018

Calle b  
#517350 Blir det hela evenemanget i tondemåla? Alltså tondemola som ligger i myresjö?

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2018

Torbjörn Johnsen  
#517356
Calle b skrev:Blir det hela evenemanget i tondemåla? Alltså tondemola som ligger i myresjö?


Nej, Gallringsdagarn 2018 hålls 20-21 september i Fägrida strax söder om Jönköping. @Tåndemåla är han som är med i videon här ovan och han kommer från byn du skriver om. Han kallar sig just Tåndemåla här på Skogsforum och är vår expert på inventering och taxering av skog.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2018

JensSkoog  
#517533 Nu närmar det sig :grin: :grin:

Hagbarth björnjagare var på fånen idag och frågade
dato, för det här vil han inte gå mist om.
Du får skriva oss upp som hjälpare, @Fredrik Reuter :-bd

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2018

Fredrik Reuter  
#517534 Haha, så gärna! 👍

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2018

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#520348 Blir det nån camping eller så? Min tid blir alltmer obunden så jag funderar på att kanske fara ner ända till Småland

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2018

JensSkoog  
#520350
Uvskogen skrev:Blir det nån camping eller så? Min tid blir alltmer obunden så jag funderar på att kanske fara ner ända till Småland

Självklart blir det camping - det måste det ju bara finnas möjlighet för.

Har med "Hagbarth björnjagare" så vi kan sova
gott utan att uroa oss för stora rovdjur :d

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2018

Erre  
#520352 Helt klart camping! :d
Det är ju där på kvällen vi går igenom allt vi sett under dagen.
Det är då vi löser allt.
Å skänker klockor, jagar björn, badar och har trevligt. :wink:

Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna 2018

Åkesson  
#520360 Är ju bara f**n att dessa dagar alltid skall ligga då man inte har möjlighet att infinna sig. Hoppas därmed på massa rapportering. Film film och mer film till tuben mottages tacksamt.


mvh

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2018

svampbob  
#520372 I år missar jag Gallringsdagarna då det krockar med en skogsresa till Portugal.
Jag förväntar mig en film på Vimek duon.

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2018

JensSkoog  
#520374
Åkesson skrev:Är ju bara f**n att dessa dagar alltid skall ligga då man inte har möjlighet att infinna sig. Hoppas därmed på massa rapportering. Film film och mer film till tuben mottages tacksamt.
mvh

Du får bli med här, @Åkesson :wink:
rejser - Träff i norra halland och omnejd

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2018

Vardon  
#520380
Erre skrev:Helt klart camping! :d
Det är ju där på kvällen vi går igenom allt vi sett under dagen.
Det är då vi löser allt.
Å skänker klockor, jagar björn, badar och har trevligt. :wink:


Jagar björn jag reserverar mig mot detta....

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2018

Erre  
#520383
Vardon skrev:
Erre skrev:Helt klart camping! :d
Det är ju där på kvällen vi går igenom allt vi sett under dagen.
Det är då vi löser allt.
Å skänker klockor, jagar björn, badar och har trevligt. :wink:


Jagar björn jag reserverar mig mot detta....

:lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2018

Torbjörn Johnsen  
#521408 Nu äntligen börjar semestertiderna ta slut :d och vädrets makter har återgått till mer normal situation efter årstiden. Så nu är det hög tid att gå in i slutspurten av planeringen för Gallringsdagarna 2018, 20-21 september.

Just nu håller jag på med utställarbokningarna och ska "jaga in" dom sista innan vi börjar fördela ut montrar och demoskog. Det blir många kända företag sedan GD 16 & GD 17 men även några nya som inte varit med förut. Prognosen är att vi passerar 40 företag i år vilket var utfallet i Dalarna i fjol.

Nästa steg är att börja märka upp och mäta in alla jämförelseytor som vi ska förbereda och gallra igenom innan den 20 september. Det ska bli mycket intressant att se om vi kan få till riktigt bra och pedagogiska exempel.

Är det någon som bor i närheten och har lust att vara med på ett hörn i förberedelsearbetet? Eller som funktionär när vi kör Gallringsdagarna i september? Dra ett PM till mig i så fall så hör jag av mig. Bilder och video kommer så snart skogsjobbet kommer igång på allvar.

   TS
Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna 2018

Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#521450 Letar efter koordinater för gallringsdagarna?
Kanske finns angivet någonstans?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).