Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Kvalitet på olika fabrikat???

10 inlägg 5693 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kvalitet på olika fabrikat???

ÅsaNisse  
#516768 Nu när jag ska skaffa nya grejer efter stölden som jag nämnde i en annan tråd, så funderar jag på vad man ska köpa
Ventilpaket, grip och rotator gäller det och prismässigt är tydligen Kellfri billigast och Kesla dyrast. Sen finns ju många andra att välja på. Jag vill inte ha blötjärnsom kroknar och inte heller oljepölar där man står och lastar. Åsikter mottages tacksamt.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Kvalitet på olika fabrikat???

ananders  
#516769
ÅsaNisse skrev:Nu när jag ska skaffa nya grejer efter stölden som jag nämnde i en annan tråd, så funderar jag på vad man ska köpa
Ventilpaket, grip och rotator gäller det och prismässigt är tydligen Kellfri billigast och Kesla dyrast. Sen finns ju många andra att välja på. Jag vill inte ha blötjärnsom kroknar och inte heller oljepölar där man står och lastar. Åsikter mottages tacksamt.


Med de krav du nämner så kan du med största säkerhet stryka Kellfri direkt.
Finns ekonomin så välj något fabrikat i den övre halvan av prisspannet. Det är kanske lite ut tjatat men man får vad man betalar för i de flesta fallen.

Avatar Fallback

Re: Kvalitet på olika fabrikat???

Ldsaren  
#516793 Der blir dyrare i längden med Kellfri ,
Och massa strul .

Avatar Fallback

Re: Kvalitet på olika fabrikat???

Jole  
#516834 Weimer och Farma anses ofta ha prisvärda grejer av bra kvalitet. Vad är det för ventilpaket du söker?

Avatar Fallback

Re: Kvalitet på olika fabrikat???

ÅsaNisse  
#516864 Renhorn med 7-funktioner i ventilpaket.
Grip och rotator till både Terri och Patu.
Farma grejer är estlämdska med tvivelaktiga svetsar enligt somliga utsagor. Vad har Weimer för fabrikat?

   TS
Avatar Fallback

Re: Kvalitet på olika fabrikat???

Ldsaren  
#516871 Har Trejons Multi 80 vagn ,har inte lycka få sönder nått än på 7 år , gripen är gjord hardox , rotatorn har också funkat bra.
Mycket nöjd.
Kolla på deras sida.

Avatar Fallback

Re: Kvalitet på olika fabrikat???

pcrNiklas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#516875 Weimer har det du söker, ventilpaketen är italienska (det är typ alla då de allra flesta ventilpaket i denna prisklassen tillverkas där) och rotatorerna är finnrotor. Griparna vet jag inte.

Annar får du köpa grejerna från olika leverantörer. Grip och rotator från Intermercato, ventilpaket från eshydagent.

Avatar Fallback

Re: Kvalitet på olika fabrikat???

ÅsaNisse  
#516976 Fint som snus..... Weimer har satt hänglås på dörren hela juli. :-?

   TS
Avatar Fallback

Re: Kvalitet på olika fabrikat???

snurra  
#517002 Har ett beganat Finnrotor paket liggande

Avatar Fallback

Re: Kvalitet på olika fabrikat???

Jole  
#517037
ÅsaNisse skrev:Farma grejer är estländska med tvivelaktiga svetsar enligt somliga utsagor. Vad har Weimer för fabrikat?

Farma hade dåligt rykte om sig i början men de påstås ha fixat den svajiga kvaliteten under de senaste åren. Weimers gripar är egentillverkade. ( Weimer, Skogsforum gör ett studiebesök )

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).