Motorsåg och handhållet

Vad för nästa såg efter 560?

48 inlägg 12957 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad för nästa såg efter 560?

Hema  
#516583
TrioBrake skrev:Har blivit erbjuden att köpa en 372 Xpg för 2300 plus frakt, det är bra lockande men är det värt det? [emoji848]

Beror väl på skicket.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Vad för nästa såg efter 560?

Erre  
#516587 Är det ingen bluff så är den värd pengarna oavsett skick. Då har du stommen och kan om det behövs laga upp en proffssåg för billig peng.
372 är den perfekta "storsågen" större vill man inte bära med sig. Ska man klubba i vedbacken eller hålla på med tomtfällningar kan större såg eventuellt vara värt att. Inte annars.

Avatar Fallback

Re: Vad för nästa såg efter 560?

Hema  
#516596 Om du inte är intresserad, får du nog gärna dela ut annonsen.

Användarvisningsbild

Re: Vad för nästa såg efter 560?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#516742
TrioBrake skrev:Men är inte 2000 för billigt? Han prutade nu 300kr bara sådär, cynisk som man är så anar man ju lite ugglor i mossen [emoji848]

Klart det KAN vara nåt skumt. Man vet ju inte riktigt med annons handel. Finns alltid risk i det och min lösning är att inte betala mer än vad det är värt för mig om den inte går.
Priset bör stå stadigt mot risken. Skulle det vara skit så har man inte betalt för mycket. 1 av 10 man köper är skrot eller säljaren inte sagt riktigt allt.. Visst blir det färre annonser som är intressanta då, men man lurar inte sig själv på samma sätt. O andra sidan så missar man många klipp på detta tänk.

Avatar Fallback

Re: Vad för nästa såg efter 560?

röjar kalle  
#516776 Du lär nog prov köra den innan du köper.Det är som med fruntimmer gäller och kolla ordentligt innan man flyttar ihop annars blir det ett elände. :d

Användarvisningsbild

Re: Vad för nästa såg efter 560?

TrioBrake  
#516902 Han var inte så intresserad av att skicka sågen så den blev "såld"

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vad för nästa såg efter 560?

TrioBrake  
#520551 Hej igen!
Nu ser det ut som att en 390 inte är allt för långt bort! [emoji41]

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vad för nästa såg efter 560?

TrioBrake  
#520675 Nu ni!!
Så är 390 Xpg beställd! Äckligt dyrt men det får det vara värt!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vad för nästa såg efter 560?

johan eriksson  
#520696 Jag tror att du kommer bli nöjd med den. :-bd
Har en själv som ska byggas ihop vid ett lämpligt tillfälle. Vevaxeln behöver bytas och någon kåpa saknas.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

TrioBrake  
#520713
johan eriksson skrev:Jag tror att du kommer bli nöjd med den. :-bd
Har en själv som ska byggas ihop vid ett lämpligt tillfälle. Vevaxeln behöver bytas och någon kåpa saknas.
Tror jag med! Kommer bli väldigt skönt i fortsättningen när kunder ber om att få sina träd kubbade i halvmeters bitar :)

Fördelen med 390 är ju att det finns så jäkla mycket delar på Ebay :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

TrioBrake  
#520714 Tror jag med! Kommer bli väldigt skönt i fortsättningen när kunder ber om att få sina träd kubbade i halvmeters bitar :)

Fördelen med 390 är ju att det finns så jäkla mycket delar på Ebay :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Vad för nästa såg efter 560?

Hema  
#520727 Intressant, kanske skulle kunna uppgradera en xp till en xpg då, för en mindre peng :)

Användarvisningsbild

Re: Vad för nästa såg efter 560?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#520783 Inte så stor skillnad på 576 och 390 i vikt så valet för mig hade varit enkelt.
Bra såg för pengarna som håller länge.

Avatar Fallback

Re: Vad för nästa såg efter 560?

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#520818 Helde i 100 år den sagå der med litt omtanke

Användarvisningsbild

Re: Vad för nästa såg efter 560?

TrioBrake  
#521303 Bör vara hemma imorrn eller övermorgon! Har ett Tsumura 24" svärd som ligger och väntar på mig på den lokala ican! [emoji16][emoji16][emoji16]

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).