Motorsåg och handhållet

husqvarna 350

10 inlägg 6773 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

husqvarna 350

haggex  
#515994 Hej har en Husqvarna 350 som tomgången ändras vid körning vad är felet



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: husqvarna 350

morco  
#515998 Skulle tro den drar tjuvluft någonstans, insugsgummit mellan förgasare och cylinder?

Användarvisningsbild

Re: husqvarna 350

haggex  
#516019 Tack för tipset är det en svår operation att byta insugsgummit

   TS
Avatar Fallback

Re: husqvarna 350

Isakblack  
#516021 Hej, En 350 har kompositvevhus med ett överfall av aluminium. Har på 3 st sågar fått lossa detta och täta om med värmetålig packning.

Användarvisningsbild

Re: husqvarna 350

haggex  
#516029 Hej är det vevhuspackning eller cylinderfotspackning jag behöver

   TS
Avatar Fallback

Re: husqvarna 350

Ingoberra  
#516114 Nån packning på tub isf. Men uteslut allt annat först.

Användarvisningsbild

Re: husqvarna 350

totaya79  
#516366 Hej. Jag hade samma problem på min 350. Det var tomgång skruven som vandrade ut då man körde. Det sitter ingen fjäder mot skruven som på äldre sågar utan en liten gummidutt som ska ligga än mot skruven och förhindra att den rallar upp, denna hade släppt. Tog lös skruven och nöp på gängorna med en poligrip och linda även lite lin och linolja på den för säkerhets skull. Går som en omega efter det. Kolla upp det. :-bd

Användarvisningsbild

Re: husqvarna T

haggex  
#516369 TCK FÖR TIPSET

   TS
Användarvisningsbild

Re: husqvarna 350

totte  
#516376
totaya79 skrev:Hej. Jag hade samma problem på min 350. Det var tomgång skruven som vandrade ut då man körde. Det sitter ingen fjäder mot skruven som på äldre sågar utan en liten gummidutt som ska ligga än mot skruven och förhindra att den rallar upp, denna hade släppt. Tog lös skruven och nöp på gängorna med en poligrip och linda även lite lin och linolja på den för säkerhets skull. Går som en omega efter det. Kolla upp det. :-bd


Nyp inte gängorna, det kan i värsta fall förstöra gängan i förgasarhuset. Men lin är bra, funkar nog med några varv teflontejp också.

Användarvisningsbild

Re: husqvarna 350

totaya79  
#517839 Hur har det gått? Fått ordning på sågen?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).