Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Vad kör ni med för band?

46 inlägg 21179 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med för band?

Hjelms  
#51556
Skogsmange skrev:Någon som har erfarenhet av baltic? Funktion,hållbarhet?

Eco-baltic banden funkar kanon där de är mjukt men är inte något bra att ha när de är mycke sten bli väldigt stumt tackvare platorna är så täta... Dom vi hade på Gremon funka bra men åt rätt mycke på länkar, mycke blöt och sandigt terräng äter bra på band..

   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med för band?

NZ  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51580 Jag kör med Eco Soft Track runt om ser riktigt lovande ut än så länge. Ser mycket kraftigare ut än Ecotrack

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med för band?

rocky  
#57498 Vi har haft problem med ett par ECO Track band som köptes i höstas till en 810D med trelleborgdäck. Bandplattorna går av i rasande takt intill original brodden. Har bytt 8-10 plattor i samma band och 3st i andra bandet. 3st senast idag. Sedan 4veckor sitter dom på en F10 (med trelleborgdäck )och enligt olofsfors så är inte dom banden gjorda för trelleborgdäck. Ska tydligen spränga banden i sidled. Tydligen ska man ha modellen grövre! Är det någon som har hört talas om detta och vad för maskin ska man då ha dom till? Har haft samma band tidigare utan bandproblem.

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med för band?

skogsjan695xl  
#57501 tycker det låter knepigt att de inte ska gå ihop med trelleborg, men jag har däremot hört att eco track plattorna går av, vet ej varför, men på en 810 tycker jag inte det ska bli såna påfrestningar på banden när inte vikten blir såpass hög. Om man jämför en 1710 eller nått sånt, ock de banden håller.
Nått konstigt är det iaf.

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med för band?

rocky  
#57968
skogsjan695xl skrev:tycker det låter knepigt att de inte ska gå ihop med trelleborg, men jag har däremot hört att eco track plattorna går av, vet ej varför, men på en 810 tycker jag inte det ska bli såna påfrestningar på banden när inte vikten blir såpass hög. Om man jämför en 1710 eller nått sånt, ock de banden håller.
Nått konstigt är det iaf.


Ja något fel är det på dom men nu är det baltik på väg så får vi se om eco tracken håller fram på skotaren....

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med för band?

Steen  
#58729 ---
Senast redigerad av Steen mån 18 maj 2009, 17:47, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med för band?

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#58735 Magnum på 1710-an :-bd
Förutom i snö förstås :lol:

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med för band?

Pidden  
#61372 Kör med slitna Eco-track på skördaren, och relativt nya Eco-track på skotaren. Funkar bra på båda. Det som behövs är kanske en nybroddning av skördarns. men vi går mest med kedjor så det kanske inte är helt nödvändigt. kedjor fram och bak så tar man sig fram ändå! :-bd \m/

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med för band?

skogsjan695xl  
#61395 på 890in jag kör nu har jag dragande swing cut runt om och den andra 890in har också swingcut fast bärande runt om. 1470in har den även swingcut dragande, gallringsmaskinerna vet jag inte om de har band.

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med för band?

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#61408 vi kör eco of på 890:n... Första paret höll 6500 timmar, sen hade vi valmet band ett år men dom höll inte alls gick av minst 10 plattor över vintern + flera bandlås, så då blev det ett par till eco of istället och dom funkar då bra.

Skördaren har också eco of men där funkar väl det mesta.

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med för band?

Ang3r  
#62600 Protrack runt om på 8hjulingen och Ecotrack på 6hjulingen.

Protracken är väldigt trevliga till blöta marker och steniga marker, dock inte till branter.

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med för band?

Vikman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#65937 vi kör med eco-of fram och eco-max bak på 890

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med för band?

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#68282 jag kör med ECO-OF nya modellen på 1410D o dom har fungerat väldigt bra har gått nästan 7000 timmar o det är ca 7 millimeter kvar i krokarna, dom verkar ha fått bättre material nu för föra banden jag hade på buffalon va nästan slut på 5000 timmar
ett tips är att har banden broddade jämt så slits plattorna mycket mindre

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med för band?

swelog  
#73027
Skogsmange skrev:Någon som har erfarenhet av baltic? Funktion,hållbarhet?

baltic banden hadde vi fram på en 911.1,den gick att köra på grumligtvatten.hadde inga bekymmer med hållbarheten.bara gott att säga.

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med för band?

Valmet  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#75395 Vi kör med eco-max på 941:an.. funkar kanon

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).