Socialt (mer om oss)

Att må "dåligt".

819 inlägg 138291 visningar 72 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

Blivande snickare  
#429044
ananders skrev:Sedan brukar jag ta några minuter mellan två arbetsuppgifter till att "pusta ut" och ställa om hjärnan, riktigt skönt.

Ha det gott och skynda långsamt.

Det är riktigt klokt!
Försöker själv komma ihåg det, både på jobbet och privat. De små irritationsökande felen minskar och "flowet" blir bättre å då automatiskt hur man mår både under och efter jobbet är klart. Ja å slutresultatet blir bättre.

Där är en annan viktig sak att minnas.
Morsan säga att jag ska sluta stressa när jag har flera saker på gång.
MEN. Det är skillnad på att stressa å va effektiv har jag märkt.
För hon och jag reagerar väldigt olika på och har helt olika bilder på vad en stressig situation är.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

mooos73  
#429075 Stress är inte farligt utan bristen på återhämtning.

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

Blivande snickare  
#429090
mooos73 skrev:Stress är inte farligt utan bristen på återhämtning.

Det var bra sagt.

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

mooos73  
#513946 För drygt ett år sedan blev jag färdigbehandlad på stressrehab efter min utmattning. Inte mått så bra någon gång tidigare i mitt liv. Fick lära mig så mkt om mig själv. Lugn, harmonisk, full av energi gick jag vidare i livet men mindes deras sista ord, när ni mår som bäst är ni som mest sårbar......

Inte jag inte, jag hade ju bland dom bästa behandlingsresultatet och kommit tillbaka till heltidsarbete snabbare än vården vågat hoppas på.

Sakta glömmer/fuskar man med sina nyvunna kunskaper om hur man undviker att hamna i osund stress igen. Jag gör inte det här längre men det funkar ju iaf, snabbt hoppar man över något annat, jag mår ju så bra....

Tillslut säger man till sig själv "så länge sömnen fungerar kommer det gå bra".

För 3 veckor sedan började sömnen strula....... nu lyser alla varningslampor med fast rött sken.

I onsdags blev det för mkt, sa till min chef att jag klarar inte mitt chefsjobb längre.... Han var med mig under förra sjukskrivningen och redan på torsdagen övertog han samtliga av mina arbetsuppgifter och vi informerade gemensamt min personal. Kommer vara kvar i produktionen över sommaren, dock helt utan chefsansvar därefter får jag se vad det blir.

Blir så oerhört besviken på mig själv att jag inte bara fortsatte med allt bra jag lärde mig på stressrehab även fast jag mådde så bra...

Just nu skulle jag vilja fly till en skogskojja och slippa alla måsten i livet......

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

dea  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#513948 Trist att du har det så igen 👎 hoppas det reder till sig och att du tar hand om dig 👍

Användarvisningsbild

Re: Att må "dåligt".

ananders  
#513950 Tråkigt att du hamnat där du inte vill vara igen. Hoppas att du snart finner vägen tillbaka upp igen. 🤗

Användarvisningsbild

Re: Att må "dåligt".

Fredrik Reuter  
#513952 Åh, tråkigt!
Men belasta inte dig själv för mycket, du är bara människa och vi gör helt otroligt många fel per dag!

Hoppas du snart mår bättre! 👍

Användarvisningsbild

Re: Att må "dåligt".

T Landström  
#513957 Trist... :(
Det är inte bara guld och gröna skogar att vara chef... Jag känner av det där med stressen oxå...svårt att släppa jobbet...och funderingar om man verkligen ska behöva hålla på såhär fram till pension...

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

Hema  
#513965 Bra att du sa att det inte funkade längre till chefen och iom att du hämtade dig snabbt förra gången, borde du ha goda chanser att göra det igen. Ta en dag i taget och skapa rutiner för att inte hamna där igen. Lycka till.

Användarvisningsbild

Re: Att må "dåligt".

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#513968 Livet går upp och ner. Idel solsken ger bara öken. Du kommer igen.
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Att må "dåligt".

JensSkoog  
#513970 Hej, @mooos73
Du ska inte vara besviken över sig själv, men stolt
över att du själv såg att du fick göra något.

Nu går vägen uppåpt igen :-bd

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

Umea  
#515484 Tråkigt det som hänt men bra att du har en förstående chef.

Hur gärna man än vill så går det som har hänt inte att ändra på. Det som har varit har varit.

Försök att se och blicka framåt.

Livet är som en verktygslåda !

De erfarenheter och kunskaper man får längs livets väg

kan man också likna vid verktyg som man samlat in och lagt i sin verktygslåda.

Senare och längre fram i livet kan man plocka fram sin verktygslåda och plocka upp och

använda sig av det verktyg som tidigare gett en bar lösning.

Försök att göra det som ger dig energi och glädje.

Om du tycker om att vistas i skogen så kan det vara bra att hämta ny kraft därifrån.

Du ska se att det kommer att ordna sig !

Lycka Till !

Hälsningar från Umeå.

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

mooos73  
#515559 Jo tack, skogen gillar jag. Till veckan blir det en vecka i fjällen och det är verklig återhämtning!!!!!

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

Umea  
#515742 En Viktig bit att tänka på när man mår dåligt är att avstå helt från Alkohol.

Hoppas Ni alla Skogsforum läsare får en Glad Midsommar !

Hälsningar från Umeå

Avatar Fallback

Re: Att må "dåligt".

mooos73  
#515761 Många år sedan jag slutade helt med alkohol!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).