Socialt (mer om oss)

Jag tycker

25 inlägg 5647 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Jag tycker

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#515543 Att allt inte alltid måste vara helt i våg. Ganska i våg räcker utmärkt!



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Jag tycker

erikl  
#515545 Vågat 🤣

Användarvisningsbild

Re: Jag tycker

ananders  
#515546 Lider snett ä inte litt.

Avatar Fallback

Re: Jag tycker

Robertberg  
#515547 Man ser ju med passet om sakerna passar.

Avatar Fallback

Re: Jag tycker

tallen100  
#515549 Sätt vattpasset mot väggen i en gammal kåk, det mesta är snett och vint men vad gör det? :grin:

Användarvisningsbild

Re: Jag tycker

Göt  
#515553 Är ju inte helt säkert att det är rakt för att det är nytt heller

Användarvisningsbild

Re: Jag tycker

Granstorp  
#515575 En snickare sa till mig en gång att det gör inget att det är lite snett, bara det är snett åt rätt håll[emoji106]

Avatar Fallback

Re: Jag tycker

Brorsan  
#515576 Jag håller med helt @Uvskogen .
Har man en vägg som lutar lite kan man ju inte sala på den så den kommer i lod. Då blir den ju tjockare upptill eller nertill och då blir den ju sned iallafall?!
Moderna vattenpass är alldeles för noggranna.
Det är tur att man ser lite sämre nuförtiden. Det ser rakt ut för det mesta. :grin:
Olle

Avatar Fallback

Re: Jag tycker

stone66  
#515577 Det är inte snett bara byggt i gammal stil !!!

Användarvisningsbild

Re: Jag tycker

JensSkoog  
#515580
Uvskogen skrev:Att allt inte alltid måste vara helt i våg. Ganska i våg räcker utmärkt!

Har en granne som är verktygsmakare. Han blev på tok förtvivlat när han jobbade med sin garage
och upptäckte att takåsen var en cm ute av vågrätt på sju meter. :d :d
Tog mig nästan en timma att lugna ner han :grin:

Användarvisningsbild

Re: Jag tycker

Skogshuggarn  
#515583
JensSkoog skrev:
Uvskogen skrev:Att allt inte alltid måste vara helt i våg. Ganska i våg räcker utmärkt!

Har en granne som är verktygsmakare. Han blev på tok förtvivlat när han jobbade med sin garage
och upptäckte att takåsen var en cm ute av vågrätt på sju meter. :d :d
Tog mig nästan en timma att lugna ner han :grin:
Samma "yrkesskada" här!. Att renovera en timrad kyrkstuga från 1759 tar onekligen på psyket. 8-} . Men jag vet ju om det, så det klassas väl samtidig som ett friskhetstecken. :d

Användarvisningsbild

Re: Jag tycker

halvproffs  
#515587 Som dom säger i grannbyn som@ Famag kommer från; Lite snett är också rakt.
Är grunden i våg från början tänk så mycket enklare det blir sedan med allting. Eller hur alla duktiga snickare?

Användarvisningsbild

Re: Jag tycker

totte  
#515599 "Ä dä noga på tummen så hör dä fan te å va sneckare, då gå ja hem!", sa en man i mina forna hemtrakter.

Användarvisningsbild

Re: Jag tycker

BloM 230  
#515602 Huvudsaken är väl att det ser rakt ut! Är tyvärr allt för noga själv och räknar millimetrar när man bygger. Farsgubben har byggt hus hela livet och jag tror tum är det minsta måttet han använder men fint blir det:)

Användarvisningsbild

Re: Jag tycker

molnia  
#515603 Beror ju på vad man gör hur noga man behöver vara. Jag är jobbigt nogrann har jag hört av andra men så jobbar jag med tiondels millimeter i jobbet. O det gör inte många byggnadssnickare om än hemmasnickare...
Men byggsnickeri är jag inte lika noga med..

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).