Öppna kategorin

Omändring av mitt jordbruksföretag till skogsföretag?

107 inlägg 36038 visningar 12 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Omändring av mitt jordbruksföretag till skogsföretag?

plax  
#505089 Fel verktyg :sad: Fiskars stora grensax ^#(^ Det ska nog vara en sekatör att använda med en hand. Intressant blir det nog :-bd

   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Omändring av mitt jordbruksföretag till skogsföretag?

jannee  
#505091 Är det ändå inte ett bevis på en massa överskottsenergi :grin:

Användarvisningsbild

Re: Omändring av mitt jordbruksföretag till skogsföretag?

plax  
#505092 5 veckor sjukskrivning sätter sina spår :d :d

   TS
Användarvisningsbild

Re: Omändring av mitt jordbruksföretag till skogsföretag?

JensSkoog  
#505099
plax skrev:Fel verktyg :sad: Fiskars stora grensax ^#(^ Det ska nog vara en sekatör att använda med en hand. Intressant blir det nog :-bd

Om du ska stamkvista en hel skog så skulle jag nog
investerad i en batteridriven sekatör.
Fantastisk bra redskap och händerna håller hela dan :grin:

Användarvisningsbild

Re: Omändring av mitt jordbruksföretag till skogsföretag?

plax  
#505156 Det är bara ca 100st som jag tänker frisera nu så det blir nog lågbudgetstänk :smile: Man behöver ju inte vara smålänning för att vara snål :mrgreen:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Omändring av mitt jordbruksföretag till skogsföretag?

plax  
#507676 Teoridelen av röjkursen, check :-bd

   TS
Användarvisningsbild

Re: Omändring av mitt jordbruksföretag till skogsföretag?

plax  
#508019
1523636783_1523636734323943672342.jpg
Inskaffade en del inventarier idag. :smile: Nu ska röjselen modifieras :-bd

   TS
Användarvisningsbild

Re: Omändring av mitt jordbruksföretag till skogsföretag?

plax  
#509913 Medan man väntar på att kunna starta vårbruket är det bra att ha röjningsarbete att fördriva tiden med. Bottenröjning inför gallring nästa vinter åt första kunden. Testade mina nya kängor idag och de kändes väldigt bra på fötterna :-bd

   TS
Användarvisningsbild

Re: Omändring av mitt jordbruksföretag till skogsföretag?

plax  
#513446 Länge sen sist, Här knagar man på med vårbruket inget regn under hela maj månad så ingen paus för att ta sig till skogen som jag tänkte :(( Kundlistan växer med en annan typ av kunder än jag trodde, (200ha + skogsägare). Tungan rätt i mun från början med dessa så blir detta mycket bra :-bd. 12ha potatis kvar att sätta

   TS
Användarvisningsbild

Re: Omändring av mitt jordbruksföretag till skogsföretag?

plax  
#515574
1529440722_20180619_161504.jpg
1529440715_20180619_142523.jpg

   TS
Användarvisningsbild

Re: Omändring av mitt jordbruksföretag till skogsföretag?

plax  
#528059 Tjenare! Skörden börjar bli avklarad och man kommer äntligen att hinna börja vara i skogen. En del har jag varit i sommar men det var nog för varmt. Steg upp kl.3 och for, avslutade ca 9.

Nu på fredag kommer jag att vara med på en skogsdag i grannbyn och visa upp mitt synesätt på skogsbruk. Kommer att bli kul och säkert många som försöker "tala mig till rätta"

   TS
Avatar Fallback

Re: Omändring av mitt jordbruksföretag till skogsföretag?

valtra900  
#528099 Vad är det för skogsdag som ordnas?Var ordnas den å vilken tid?

Användarvisningsbild

Re: Omändring av mitt jordbruksföretag till skogsföretag?

plax  
#528104 Det är skogcentralen och logmax som är huvudarrangörer. Soffis gränd (strandvägen 1000) är platsen och mini-murvel marknad är namnet om du söker på fb. Söderback kommer att vara där och gallra med nya logmax aggregatet, valtra+kesla, olika pannförsäljare och röjare m.m tidpunkten är 13.00 - 19.00

   TS
Användarvisningsbild

Re: Omändring av mitt jordbruksföretag till skogsföretag?

plax  
#529135 Då är bollarna upprullade för detta år :-bd . Äntligen hinner man få tiden att räcka till för mera tid i skogen :-bd :-bd. Tog ungarna med på skogspromenad och korvgrillning nu på eftermiddagen för att fira skörden och deras höstlov från skolan.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Omändring av mitt jordbruksföretag till skogsföretag?

plax  
#531044 Lite förberedelser för den mörka tiden på året. Belysning på en av hjälmarna så finns det möjlighet att köra en del "svartjobb" också :d
1540926771_20181030_205552.jpg
1540926773_20181030_210115.jpg

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).