Socialt (mer om oss)

Fadäser (hur dum får man bli?)

2585 inlägg 680237 visningar 130 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Vardon  
#514603
Kse skrev:Skomakarens ungar går med trasiga skor. :grin:


Så även smedens häst....

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Torbjörn Johnsen  
#515444 Skickade iväg 14-årige sonen på vildmarksläger i går. Paddling, vandring och sova i vindskydd 10 dagar. UTAN mobiltelefon :-ss :-ss :-ss

Vi har inte fått reda på exakt vart de ska mer än att det är "i närheten av Hagfors, Värmland". Kollade vädret innan vi packade för att få en aning om vad som väntade och såg då på yr.no (som jag f ö har stor tilltro till) att det skulle komma närmare 80 mm regn och regna varje dag. Och att temperaturen skulle ner mot 8-10 grader.

Kollade idag även SMHI.se som hade en helt annan prognos. OK, lite regn men betydligt varmare och flera dagar med uppehåll. Kollade därför yr.no idag i datorn också och såg då att det mer liknade SMHI än vad yr.no visade i appen. Tyckte det hela var ganska konstigt innan jag insåg att det finns et "Hagfors" i Nordland i Norge.

Väljer att se det hela positivt: Grabben kommer att få mycket bättre väder än vad jag tutade i honom och det lilla regn som kommer klarar han ju i alla fall bra utrustningsmässigt :d

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Davvi  
#515450 Kommer göra honom gott att vara utan mobilen, vi klarade ju oss också rätt bra 👍

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

JensSkoog  
#515451
Torbjörn Johnsen skrev:............. Tyckte det hela var ganska konstigt innan jag insåg att det finns et "Hagfors" i Nordland i Norge.

:lol: :lol: :lol:
Geografi, min vän, är alltid bra att kolla lite extra.
Kommer i håg den killen som skulle till Australien men som hamnade i midtvästen i USA :surp:

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Torbjörn Johnsen  
#515452 Ja, eller han som trodde han skulle få brsök från Afrika. Och så var det i själva verket Arvika =)) =))

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

tallen100  
#515465 Det skulle göra många gott att vara utan mobilen ett par veckor, och återuppleva den tiden när man kunde sitta och diskutera med varann utan att google löser frågan, eller ännu värre, bli avbruten av fejsbok mitt i en mening :d

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#515466 Vvf, våga vägra facebook 😉

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Henrik-  
#515467 Bytte bakruta på valmeten för några dagar sedan. Var väldigt nöjd när jag fått dit den hel. Inte så nöjd dagen därpå då jag fick sopa upp den :((

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Hema  
#515500
Henrik- skrev:Bytte bakruta på valmeten för några dagar sedan. Var väldigt nöjd när jag fått dit den hel. Inte så nöjd dagen därpå då jag fick sopa upp den :((

Ajdå, glömde du säkra fast rutan?

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Henrik-  
#515502 Nja måste blivit någon spänning som den inte tålde. Nu får det bli plexi 👍

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

hlb  
#515511 Köp makrolon (Lexan) Saphir så är det mycket starkare och du slipper splitter nästa gång. Kan rekommendera ULÖ plast i Motala.

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Henrik-  
#515552 Tack för tipset :-bd

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Hema  
#515963 Hade hört ett missljud på gräsklipparen, så efter ett bra tag börjar jag leta o ser att sprinten som håller ihop axeln från motorn för driften och remhjulsaxeln håller på o åka ut. Men jag har ju bara 30m till garaget o det har ju låtit såhär ett tag så det ska gå o klippa det sista på detta område.. Klippa gick fint, men sprinten var puts väck när jag kom fram. Så det blev till att klippa klart det sista utan drift, blev lite tungt i backarna, men bättre träning.

Någon som vet en bra butik på nätet för Klippo-gräskluppare? Närmsta ÅF hinner stänga verkstan innan jag hinner komma hem från jobbet.

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Erre  
#515965 Sven har en hel del.

https://www.skogsverktyg.se/

Och det han inte har hemma brukar han kunna skaffa. Maila å kolla.

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#515966 Eller så kallar du på Stegmaster och hans metalldetektor Leta med metalldetektor
/Niklas

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).