Skogsekonomi

Digital skogsägare från LRF?

18 inlägg 7071 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Digital skogsägare från LRF?

berraX  
#515232 Hej
Jag söker på digital skogsägare från LRF men hittar nästan ingenting. Deras paket är dyrt...sek399/månad. Är det värt den merkostnaden från sisådär sek100/månad som en del andra program kostar? Det innehåller ju en del annan service också. Mitt problem är att jag är fullständig nybörjare. I det läget kanske man skall ta extrakostnaden som "utbildningskostnad"?



   TS
Landshypotek Bank
Användarvisningsbild

Re: Digital skogsägare från LRF?

Camaro1969  
#515255 Ingår väl en genomgong av bokslut etc i det paketet?

Avatar Fallback

Re: Digital skogsägare från LRF?

berraX  
#515257 Jo, det ser ut som det.
Och det är kanske något som kanske är av värde i alla fall i början?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Digital skogsägare från LRF?

dotcom  
#515258 Jag har också funderat jättemycket på just det paketet. Jag känner att för min del är det precis för dyrt, jag har bekanta att be om hjälp om det kniper. För en helt nybörjare kanske det kan vara värt ett år, för visst är det bokslut och så med också?

Avatar Fallback

Re: Digital skogsägare från LRF?

berraX  
#515310 Förutom bara bokföring säger de i reklamen tex skogsekonomisk rådgivning, bokslut, deklaration, skatteplanering och support.
Det är väl den delen man betalar det högre priset för. Om det är effektivt kanske det betalar sej?
Men är det bara vackra ord med klen substans blir det dyrt.

Jag är väl inne på att testa något år och se vad de kan&vill.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Digital skogsägare från LRF?

Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#515314 Jag använder dem, dock inte det paketet. Ring och stäm möte med dem så får ni veta vad som ingår. Sen är det bara att tacka nej om det inte känns rätt.

Användarvisningsbild

Re: Digital skogsägare från LRF?

rejser  
#515318 Vi hakade på det, men är väl sådär nöjda, känns som dom ändå i vilket fall skickar en faktura för minsta fråga som man skickar, har än så länge varit jäkligt dyrt, förutom månadsavgiften har det nog tillkommit 20.000 för rådgivning under sista månaderna, och då är det inget absurt utan bara normala frågor som dom ger svar på och någon sittning.

Användarvisningsbild

Re: Digital skogsägare från LRF?

Fredrik Reuter  
#515320 Ouch!
Har det varit rådgivning som sparat minst 20.000?

Avatar Fallback

Re: Digital skogsägare från LRF?

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#515422 Kliver inte in genom deras dörr fler gånger.
Sist vi var där var det för lite enkel rådgivning, upprättande av en gåvohandling och ett skuldebrev. Summa knappt 2h och kostade nästan som hela min bokföring med bokslut för verksamheten som omsätter knappt 200 000.

Användarvisningsbild

Re: Digital skogsägare från LRF?

Camaro1969  
#515423
busholle skrev:Kliver inte in genom deras dörr fler gånger.
Sist vi var där var det för lite enkel rådgivning, upprättande av en gåvohandling och ett skuldebrev. Summa knappt 2h och kostade nästan som hela min bokföring med bokslut för verksamheten som omsätter knappt 200 000.


varför var ni där om rådgivningen var så enkel?

jag gissar att de la ner tid utöver de 2 timmar du var där med, och gällde det gåvohandlingar/skuldebrev gissar jag att det var en jurist ni var till, det kostar säkert 2000:- timmen minst.

jag brukar fundera om det är dyrt eller mycket pengar, ibland blir det dyrt men oftast är det bara mycket pengar

Avatar Fallback

Re: Digital skogsägare från LRF?

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#515432
Camaro1969 skrev:
busholle skrev:Kliver inte in genom deras dörr fler gånger.
Sist vi var där var det för lite enkel rådgivning, upprättande av en gåvohandling och ett skuldebrev. Summa knappt 2h och kostade nästan som hela min bokföring med bokslut för verksamheten som omsätter knappt 200 000.


varför var ni där om rådgivningen var så enkel?

jag gissar att de la ner tid utöver de 2 timmar du var där med, och gällde det gåvohandlingar/skuldebrev gissar jag att det var en jurist ni var till, det kostar säkert 2000:- timmen minst.

jag brukar fundera om det är dyrt eller mycket pengar, ibland blir det dyrt men oftast är det bara mycket pengar


Det var otvetydigt dyrt. Vi hade fått samma tjänst för avsevärt mindre pengar någon annanstans. Att vi hamnade där var för att denne jurist höll föredrag och ägnade sig åt kampanjen ''kärlek och juridik''. I samband med detta kunde man träffas för rådgivning till vad som skulle vara ett förmånligt pris. Att de sedan tog igen den förlorade fakturerbara tiden med att debitera hutlöst för omskrivning av två färdiga mallar är bara oförskämt.

Användarvisningsbild

Re: Digital skogsägare från LRF?

Camaro1969  
#515433 tror inte digital skogsägare har något med deras juridiska tjänster att göra?

vad är hutlös timpenning?

att jurister kostar pengar är väl inget nytt?

Användarvisningsbild

Re: Digital skogsägare från LRF?

rejser  
#515596
Fredrik Reuter skrev:Ouch!
Har det varit rådgivning som sparat minst 20.000?

Absolut inte än så länge. Snarare tvärs om när man räknade på det.

Användarvisningsbild

Re: Digital skogsägare från LRF?

Norrbottenstorpet  
#517382 Använder digital skogsägare, mest för att jag är nybörjare.

Bokföringsprogrammet online är mycket enkelt att använda, beroende på inställningar ibland nästan för enkelt (begränsar möjligheterna till rätt bokföring).

Det går absolut att komma lite billigare undan, men min plan är att använda tjänsten första 1-2 åren, lära mig bokföring och därefter byta. Det är egentligen deklarationstjänsten (som ingår) som för mig är viktigast. Inget snack om att tjänsten är smidig.

Annan juridisk rådgivning har inte med digital skogsägare att göra.

Avatar Fallback

Re: Digital skogsägare från LRF?

Hema  
#517474 Hur står det till med möjligheterna att få hjälp av sin bank med bokföringen? Borde hur som haver ligger i deras intresse att kunna tjäna en extra slant.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).