Avverkning (slutavverkning)

Dags igen🤔😟😤

6 inlägg 3286 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Dags igen🤔😟😤

just_det  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Användarvisningsbild

Re: Dags igen🤔😟😤

Torbjörn Johnsen  
#515224 Intressant att se vilka som INTE står med bland avsändarna. Uppenbarligen så tycker både SNF och WWF att de inte kan ställa sig bakom debattinläggets extrema hållning eller faktaförvanskning. Men författarna gör allt de kan för stt ”snylta” på SNFs namn genom att hänvisa till en av deras rapporter.

Användarvisningsbild

Re: Dags igen🤔😟😤

Vardon  
#515225 Får väl ändå ge dem rätt att minska energianvändningen skulle göra ordentlig nytta.

Användarvisningsbild

Re: Dags igen🤔😟😤

T Landström  
#515227 Samma sak när man läser på Skydda Skogens FB sida...
Det är så mycket vi inte ska göra med skogen i Sverige...vi ska inte bygga med den, vi ska inte elda med den, mm, mm...
Det är uppenbarligen bättre att vi importerar allt till Sverige för det påverkar inte miljön alls...

Användarvisningsbild

Re: Dags igen🤔😟😤

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#515324 Jag förstår inte meningen "Om skogen avverkas frigörs detta kol och blir till växthusgasutsläpp." :???: Detta gäller det som blir massaved och bränsle men det som blir timmer byggs ju in i hus som kan bli mer än 100 år gamla. Om dessutom timret kan ersätta betong så reducerar man ju t.o.m. koldioxidutsläppen.

Avatar Fallback

Re: Dags igen🤔😟😤

Hema  
#515328 Okunskap ihop med ideologi kan bli en farlig kombination.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).