Motorsåg och handhållet

Husqvarna 165r - lossa trimmerhuvudet?

20 inlägg 22641 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 165r - lossa trimmerhuvudet?

jannee  
#515161 Knacka till med yxhuvudet på verktyget du använder vid losstagning, eller kör med en mutterdragare.
Många ggr kan man ta i och ändå lossnar den inte men en skväck (ett slag) gör däremot underverk.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 165r - lossa trimmerhuvudet?

lm  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#515189 Har inte fått loss den än, muttern sitter inne i plasten så går inte att komma åt med knackare.
Med en avkapad axel fastsatt i ett skruvstäd hade det nog gått på en minut totalt att få av och sätta tillbaka huvudet.
Skumt om de inte hade en sådan bit hos servicen eller något annat knep. Men jag kan tänka mig att de var lite "fula" eftersom sågen inte är köpt där. :wink:

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 165r - lossa trimmerhuvudet?

lm  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#515453 Kollat runt med några återförsäljare/servicecenter och ingen verkar ha en lös axeltapp att stoppa in vinkelväxeln i.
Finns det att köpa löst tro eller om någon torxvariant kan vara i motsvarande dimension/rätt antal räfflor?

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 165r - lossa trimmerhuvudet?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#515454 Var i landet finns du?
Är du här i närheten så klm hit ska jag hjälpa dig.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 165r - lossa trimmerhuvudet?

lm  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#515457
Mange skrev:Var i landet finns du?
Är du här i närheten så klm hit ska jag hjälpa dig.

Tackar! :-bd :ymparty: Tyvärr inte så långt från Skogsforum-Fredrik så det blir lite långt till Skåne. :???:

En sådan här fast lite längre hade varit perfekt.
https://www.p-lindberg.se/detaljer/axel-overgaang
1529327141_getimage.jpg

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).