Saken är den att tippkolvens geometri är ganska kass i bottenläget. Kolven ligger nästan horisontellt och orkar inte lyfta ett fullastat flak ur bottenläget. Om flaket bara kommer upp 20cm är det inga problem. Att flytta kolvens infästningar låter sig inte göras så jag funderar på om jag kan montera en liten kolv antingen i chassit eller under flaket för att hjälpa till att komma förbi den svaga biten av rörelsen. Har sett liknande lösningar på lastbilar. Grövre tippkolv är ett alternativ men det känns lite onödigt dyrt och tungt då jag måste kunna montera den av och på relativt enkelt.
Behöver man nån tryckberoende fördelningsventil eller går det att koppla båda cylindrarna parallellt så oljan av sig självt går till den cylinder som kan röra sig?
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
(Alstor 821, Volvo EC35c, Pilkemaster EVO36, Polaris diesel)