Öppna kategorin

Byta jobb

126 inlägg 32615 visningar 22 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Byta jobb

ananders  
#512805 Blev tyvärr inget av jobbet jag var på intervju för förra veckan men idag blev det bestämt en ny intervju för det andra jobbet jag nämnde ovan. Jag hade givit upp det med då det dröjt en vecka sedan senaste kontakten men nu var det tydligen bråttom då arbetsgivaren ville träffa mig så fort det var möjligt. Så på fredag är det dags igen.

   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Byta jobb

totte  
#512817 Håller tummarna!

Användarvisningsbild

Re: Byta jobb

ananders  
#512834
totte skrev:Håller tummarna!


Tack, det lär behövas.

   TS
Avatar Fallback

Re: Byta jobb

jonsered95  
#512860 Hoppas du hittar något bra jobb som passar dig!
Får man fråga vad för sorts jobb du är intresserad av?
Mvh Philip

Användarvisningsbild

Re: Byta jobb

ananders  
#512899
jonsered95 skrev:Hoppas du hittar något bra jobb som passar dig!
Får man fråga vad för sorts jobb du är intresserad av?
Mvh Philip


Det mesta jag söker är inom industri och lager men ser jag något annat som verkar intressant och jag anser att jag stämmer in i kravspecifikationen så söker jag det.

   TS
Avatar Fallback

Re: Byta jobb

Hema  
#512901 Ganska ofta är kravspecifikation en önskelista från arbetsgivaren om det inte uttryckligen står vad man ska kunna.

Avatar Fallback

Re: Byta jobb

Hema  
#513444 Vill inte stjäla tråden. Kommit i en situation där magen säger nej men huvudet något annat.. Det är väl bara o bestämma sig :???: :-?

Användarvisningsbild

Re: Byta jobb

totte  
#513456 Man skall aldrig underskatta magkänslan. Man bör ha ett mycket ordentligt beslutsunderlag för att gå emot magkänslan. Anser jag.

Avatar Fallback

Re: Byta jobb

tallen100  
#513458 Magen ska man lyssna på, inte bara när den är hungrig..

Avatar Fallback

Re: Byta jobb

Hema  
#513549 Det blev en annorlunda vändning på det hela och magen mår bra. :)

Användarvisningsbild

Re: Byta jobb

ananders  
#513558
Hema skrev:Det blev en annorlunda vändning på det hela och magen mår bra. :)


Gott att det löst sig. :-bd

   TS
Användarvisningsbild

Re: Byta jobb

svampbob  
#513980 Jag har nu varit hemma i några månader och mest varit i skogen men nu har jag skaffat mig ett nytt uppdrag och det känns lite motigt att börja jobba igen. Jag missar fredagen på SFO träffen i Vindeln pga möten men jag kommer nog loss på torsdagen.

Användarvisningsbild

Re: Byta jobb

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#513985 Jag har bytt jobb några gånger, det är en blandad känsla men med lite perspektiv så
har jag kommit fram till att det är bra för mig att byta ibland, kanske vart femte år eller nåt
i den stilen. Just nu är jag på ett bra ställe och blir nog där några år till men man vet ju inte
hur världskonjunkturen rör på sig så allt kan hända, det har det gjort förut åxå.
Ett tips till jobbsökare är att leta i norra Sverige, det finns hur mkt jobb som helst
och i många olika branscher, är man lite finurlig och bor en bit ut i skogen så
är dessutom huspriserna låga.

Användarvisningsbild

Re: Byta jobb

ananders  
#524409 Nu ser det riktigt bra ut men det dröjer nog en vecka till innan det är klart.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Byta jobb

totte  
#524417 Spännande! Men bäst att vänta med gratulationerna tills det är helt klart. Hålla tummarna kan jag i alla fall.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).