Skotare

Vad kostar en Hemek 650?

12 inlägg 6868 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Vad kostar en Hemek 650?

Mobac  
#51149 Jag har ett litet problem. Har precis ärvt en Hemek 650 som jag vill sälja, problemet är att jag inte har en aning om hur mycket man kan sälja en sån för. Den är från -72 och vad jag vet så fungerar den. Den har dock stått i över ett år nu så jag vet inte om den startar längre. Har ingen aning om sånt här, är väldigt tacksam för svar. Behöver inget exakt, bara så att jag har en liten aning... :?:

/Julia



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Vad kostar en Hemek 650?

Torparn79  
#51150 lägg gärna ut lite bilder här så kanske du får igång en budgivning, finns ju lite galet folk här... :lol:

har du kollat på Blocket och Lantbruksnet??

Avatar Fallback

Re: Vad kostar en Hemek 650?

Mobac  
#51166 Har kollat blocket men hittade inte riktigt något som kunde hjälpa... :???: Jag har verkligen ingen aning om hur mycket man kan få för en traktor... Kunde inte se något på maskinet heller. Finns det någon som vet i vilken prisklass en Hemek 650 -72 ligger?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vad kostar en Hemek 650?

Skogshuggarn  
#51174 Skick är oftast avgörande när det kommer till priset.

Bild/er utförligare info vore alltså önskvärt.

Användarvisningsbild

Re: Vad kostar en Hemek 650?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51193 Utgå från 50000:- men jag vill se bilder och höra data först innan jag spikar gissningen.

Vill veta:
- Startar den
- Funkar koppling, växellåda och axlar
- Däckens skick, ange % kvar av slitbana och stora skador
- Elsystemets skick, lyser lampor osv
- Läckage och funktion på hydraulik
- Sprickor och skavanker
- Allmänt utseende
- Timmar på mätaren
- Medföljande reservdelar och utrustning
- Kranens namn och data
- Bilder från alla vinklar

Då borde man kunna gissa mer exakt, eller sätt den på auktion.

Avatar Fallback

Re: Vad kostar en Hemek 650?

Mobac  
#51277 Försöker ladda upp två stycken bilder på den, de enda bilder jag har... Tyvärr så har jag inget info om den mer än att den funkade för 1.5 år sedan. Jag kan ingenting om traktorer. Vet att min fråga om hur mycket den kan vara värd är ganska svårbesvarad men det ringer folk som vill köpa den och jag vill verkligen inte bli lurad bara för att jag är tjej. Jag vet att min far tog hand om sina maskiner och jag vet att han skulle till och laga en punktering på ett av däcken så det lär väl betyda att den fungerade, annars hade man väl inte lagat en punktering? Som ni ser är jag rätt vilsen på traktor-fronten. Alla tips och ideer är välkomna!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vad kostar en Hemek 650?

totte  
#51281 Bästa vore om du kunde få dit nån som inte tänker köpa den men som kan nåt om skogsmaskiner och traktorer och titta på den och bedöma hur pass bra den är. Helst också hjälpa till att få igång den om det går, så det går att provköra och se om saker och ting fungerar.

Avatar Fallback

Re: Vad kostar en Hemek 650?

Mobac  
#51287 Ja jag vet. Tyvärr är det mitt nästa problem, känner inte så många som kan sånt där... Men jag ska försöka hitta på någon! Tack för all hjälp iaf! Kommer säkert lösa sig. Jag kanske återkommer med mer info om jag får reda på mer om traktorn så kanske det finns någon som kan gissa vad den kan vara värd :smile:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vad kostar en Hemek 650?

totte  
#51290 Om du berättar ungefär var du bor, i vilken kommun i alla fall, så kanske det t o m finns nån här som skulle kunna hjälpa till att kolla upp den. Finns en del folk här som skulle åka rätt långt för att kolla in en gammal skogsmaskin :lol:

Användarvisningsbild

Re: Vad kostar en Hemek 650?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51293 Av bilderna så bedömer jag att du inte behöver gå under 50k iaf.
Men en provstart osv borde ju vilken traktorman som helst kunna hjälpa dig med.
Finns det inga bönder i närheten du kan ringa och fråga?

Avatar Fallback

Re: Vad kostar en Hemek 650?

Mobac  
#51301
Slurfi skrev:Av bilderna så bedömer jag att du inte behöver gå under 50k iaf.
Men en provstart osv borde ju vilken traktorman som helst kunna hjälpa dig med.
Finns det inga bönder i närheten du kan ringa och fråga?


Tack för ett pris! Även om det är omöjligt för dig att säga vad traktorn kan vara värd så vet jag nu iaf att den är värd bra mycket mer än de skambud jag fått på den! Jag får ringa runt och kolla om det finns någon som kan hjälpa mig att få igång den också. Min far har tydligen tagit ur batteriet så att den skulle bli iaf lite mer svårsnodd så jag måste bara hitta det först. Nu vet jag lite mer än innan iaf! Jag ska ringa några samtal imorgon så kan jag kanske få tag på en som kan hjälpa mig få igång den. Men tack alla för hjälpen så länge!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vad kostar en Hemek 650?

Skogshuggarn  
#51306 Såg ut att vara i ett "hyfsat bruksskick", men det beror som sagt hur pass sleten/funktionsduglig den är rent mekaniskt?.
Det bästa vore att få den i körbart skick och låta marknaden bestämma priset.

Gardera lägstapriset med "högtsbjudande" alltså,,,,

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).