Skogsarbete

Söker jobb!

3 inlägg 2363 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Söker jobb!

Mikk07  
#50998 Hej!

Jag är 22-år gamla män från Estland. Jag har avslutat Luua Forestschool som skotarförare och har också licens. Om 2 år har jag arbetat med maskiner, 3 månader med skördar (1070D, Cat 320DL en grävmaskin bygger skördar) och resten av tiden med skotar (Valmet820, 830, 840, Timberjack 810D). Övriga skog arbetstillfällen inte är ett problem för mig, jag har gjort röjning, skog skärning med motorsag, jag har rengjorts yngre skog.
Så, nu har jag gjort till punkt  Jag vill flytta till Sverige permanent, eftersom jag älskar ditt land. När jag har rest i Sverige och träffade din människor och från det ögonblicket im säker på att jag vill vara en del av ditt samhälle. Så im intresserad i skogen i Sverige, kan det inte bli en maskin jobb och jag dont söka enkelt pengar. Jag vill visa mig själv som en pålitlig arbetare och visa mitt värde. Big negativ faktor är att jag dont tala svenska. jag studerar mig själv med min lärobok i svenska men utan reell möjlighet att utöva den. Im positiva jag kan hoppa över detta hinder. Så om ni har några jobb för mig, sedan skicka privata meddelanden.
Jag har B-kategorin och min egen bil, Volvo, im stor beundrare av 200-serien. Om du har något i närheten av Växjö, där arbetar min far som skotarförare, det kan jag ordna boende också. Alla erbjudanden välkomnas. Fred!

Mikk Kalavus
mikk.kalavus@mail.ee
+37253956580



   TS
Användarvisningsbild

Re: Söker jobb!

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51157 Som Estlänning kanske du kan Finska?
Det finns en hel del skogsföretag i Sverige som drivs av finnar, alltid lättare att få jobb om man kan kommunicera! Jag har själv kontakt med 2st estlänningar som jag kan ringa om jag behöver anställa fler, de pratar och förstår finska (jag pratar också finska...) och det gör allt så mycket lättare.

Avatar Fallback

Re: Söker jobb!

Mikk07  
#51238 Jag har lärt mig finska grundläggande, men med någon reell användning av språket dess nästan meningslös. Kan någon ge mig en ledtråd om att börja med arbetssökandet? Jag har tittat på www.ams.se och skicka några cv-s, utan svar.
vad situationen i Sverige har jag hört att Södra avslutas aktiva arbete i söder, sanning?

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).