Gallring

Gallringsdagarna 2018

331 inlägg 119485 visningar 84 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2018

Torbjörn Johnsen  
#507921 Här kommer en bild och en videosnutt från ett riktigt trevligt gallringsområde. Kan bli riktigt bra för GD2018 det här. Fredrik och undertecknad ska påbörja planeringen på allvar nästa vecka.


   TS
Malwa
Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2018

JohannesG  
#507930 FÖR PLANT!!!

Men det blir säkert bra ändå. 🙂

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2018

JensSkoog  
#507936
JohannesG skrev:FÖR PLANT!!!

:lol: :lol:
Inte exakt Norge, nej, men bra blir det :-bd

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2018

Oleab  
#508026
JohannesG skrev:FÖR PLANT!!!

Men det blir säkert bra ändå. 🙂


Japp, men ska man jämföra alla maskiner och metoder måste det nog bli så.. Det skulle bli på tok för många variabler annars.

Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna 2018

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#508828 Såg SP la upp evenemang på facebook om gallringsdagarna men där stod det att det skulle vara i Ängelholm?? [emoji54]
Senast redigerad av kjugekarlsson tor 19 apr 2018, 17:48, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2018

Torbjörn Johnsen  
#508832 Ok, datum är ju rätt i alla fall men det kanske blev något fel när de markerade på kartan. Vi har ju dessutom inte angivit en plats ännu men det kommer inom kort. Fredrik och undertecknad har planerat i skogen idag och nu återstår bara lite avtalsskrivande. Men räkna med att vi hamnar i Jönköpings län.

   TS
Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna 2018

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#508846
Torbjörn Johnsen skrev:Ok, datum är ju rätt i alla fall men det kanske blev något fel när de markerade på kartan. Vi har ju dessutom inte angivit en plats ännu men det kommer inom kort. Fredrik och undertecknad har planerat i skogen idag och nu återstår bara lite avtalsskrivande. Men räkna med att vi hamnar i Jönköpings län.
Kalas, så kan det ju klart vara. Blev glad det var så när men ändå lite misstänksam [emoji1]

Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna 2018

Torphagen  
#512170 Vad trevligt med gallringsdagarna, men surt att det är samma datum som APF mässan i England!

Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna 2018

Hema  
#512185
Torphagen skrev:Vad trevligt med gallringsdagarna, men surt att det är samma datum som APF mässan i England!

APF?

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2018

Torbjörn Johnsen  
#512187 APF är en lokal engelsk skogsmässa.

   TS
Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna 2018

Hema  
#512202
Torbjörn Johnsen skrev:APF är en lokal engelsk skogsmässa.

Och? Vad är den jämfört med Gallringsdagarna? Man får ju prioritera här i livet. :)

Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2018

Torbjörn Johnsen  
#512205 Ja, jag menar det!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Gallringsdagarna 2018

JensSkoog  
#512206
Hema skrev:
Torbjörn Johnsen skrev:APF är en lokal engelsk skogsmässa.

Och? Vad är den jämfört med Gallringsdagarna? Man får ju prioritera här i livet. :)

Ja, och i England går det på engelska och det är mycket
svårare än båda skånska och norrländska :lol:

(isär om du träffer på folk från tjockaste landsbygden - då kommer
man inte långt med engelska några år i skolan i Skandinavien :mrgreen: )

Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna 2018

Hema  
#512208 Hehe, kan tänka mig det. :)

Avatar Fallback

Re: Gallringsdagarna 2018

Torphagen  
#512311
Torbjörn Johnsen skrev:APF är en lokal engelsk skogsmässa.


APF är största skogs mässan i england som drar över 20000 besökare och 300 utställare. Så lite mer än "lokal" engelsk mässa skulle jag vilja kalla det.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).