Har man kört till Emmaboda så är 3 mil till lite om man vill se ett trevligt bygge
gnisten83 skrev:Stod i annonsen att en skogsutrustad MF skulle visas i Sundahls monter...
gnisten83 skrev:Nja nu var de ju din som vi ville se
Torbjörn Johnsen skrev:Kan bara meddela att Ölmstad betalar transporten till Gallringsdagarna av Sebs traktor om de får vara med och sola sig i glansen
Så nu behöver vi bara med gemensamma krafter övertyga Seb om att han ska köra gallring till allmän beskådan under två dagar i Jönköpingsskogarna
Det här kan bli hur bra som helst!
Sibaz skrev:Hej!
Hör ju inte hemma här men jag funderar på hur lösningen köra bakvänt med jordbruksredskap typ betesputs,slåtterkross skulle fungera som du byggt din 5713, tex. känslighet i spak och sikt.
Tack så länge!
Seb macahan skrev:Torbjörn Johnsen skrev:Kan bara meddela att Ölmstad betalar transporten till Gallringsdagarna av Sebs traktor om de får vara med och sola sig i glansen
Så nu behöver vi bara med gemensamma krafter övertyga Seb om att han ska köra gallring till allmän beskådan under två dagar i Jönköpingsskogarna
Det här kan bli hur bra som helst!
Seb är nog inte så svårövertalad. Det hade ju känts skönt o ha i alla fall några hundra fub producerat i det nya ekipaget innan man kommer upp o skämmer ut sig totalt....
Skulle nog våga påstå att det hade funkat alldeles förträffligt bra. Är själv lite småsur för att jag inte har några vallmaskiner alls o prova med. Tror det hade varit helt idealiskt. Känsligheten är bra (bra precision). Jag röjer snö på stora vägar (frontmonterad vikplog) med stolen i "rätt läge" med joysticken i upp till 15-20km/h. Snabbare än så så blir det läskigt men genomförbart. Joysticken är proportional samt ökar i spakutslag känslighet i linjär kurva med farten (både frammåt och bakåt). Du får väl prova på GD
Sikten är ju givetvis något begränsad i.o.m kranpelaren. Men för den som skulle ha en "sommar traktor" så kan man ju ställa av kranen. Samtidigt är sikten i sida och snett bakåt mycket bättre än i många andra.
Seb macahan skrev:Det börjar ju dra ihop sig till GD2018 och en resa för mig och Mf'n till Jönköping. En oljekylare är införskaffad och ska monteras, tiden är lite knapp med mycket annat som ska hinnas med, men jag ska verkligen försöka bli klar. Känns som denna maskin skulle ha visats många gånger hittills men aldrig blivit något av. Men för den som vill se en modernare mf i skogen än Mf Robur så hoppas jag det blir av. Framförallt ska det bli skoj o träffa er!