Motorsåg och handhållet

Smörjhål

12 inlägg 4315 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Smörjhål

Rigg  
#511991 Hej, jag har nyligen köpt en motorsåg Husqvarna 435 e. Jag har en fundering kring smörjningen av svärdet/kedjan. Det finns ju bara hål för smörjkanal på ena sidan av svärdet (nedre om man ser svärdet rättvänt) och smörjkanalen på sågen sitter ju på övre delen. Det borde betyda att den bara smörjer när svärdet sitter monterat med husqvarnaloggan upp och ner, eller har jag fel?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Smörjhål

T Landström  
#511993 Är det inte hål på bägge sidor av svärdet? Om det inte är det så är det något fel på svärdet!
Man bör ju vända svärdet när man byter kedja...har iaf jag fått lära mig!

Användarvisningsbild

Re: Smörjhål

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#511995 Inte duktig på HVA produkter men det låter inte rätt. Borde gå o vända dem.
Har du rätt svärd?

Användarvisningsbild

Re: Smörjhål

Rigg  
#511996 Svärdet har genomgående hål på en sida, vilket innebär att monterat med Husqvarnaloggan rättvänt finns inget smörjhål över smörjkanalen i sågen. Hålet är då placerat i nederdelen av svärdet.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Smörjhål

Rigg  
#511998 Och svärdet är det som satt på sågen vid leverans.

   TS
Avatar Fallback

Re: Smörjhål

Hepo  
#512001 Hej har du bild på svärdet?

Användarvisningsbild

Re: Smörjhål

Rigg  
#512007 Måste vara ett måndagsex?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Smörjhål

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#512027 Det är inte tänkt det ska vara hål igenom utan en sida ska ha sitt. Andra sidan sitt.
Tillbaks till köpestället o vämta ett rätt.

Användarvisningsbild

Re: Smörjhål

totte  
#512028 Det svärdet måste ha fabrikationsfel. Gå tillbaks till handlarn och reklamera. Ett svärd skall vara vändbart.

Användarvisningsbild

Re: Smörjhål

Rigg  
#512033 Handlat på nätet, det "lustiga" är att det är en auktoriserad husqvarnahandlare och jag har ett signerat leveranstestprotokoll från dem. De startar och testar igenom prylarna efter checklista innan leverans. Måndag på fabriken och måndag hos handlaren? Har skrivit till deras support och väntar ivrigt på respons :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Smörjhål

Hema  
#512043
Rigg skrev:Handlat på nätet, det "lustiga" är att det är en auktoriserad husqvarnahandlare och jag har ett signerat leveranstestprotokoll från dem. De startar och testar igenom prylarna efter checklista innan leverans. Måndag på fabriken och måndag hos handlaren? Har skrivit till deras support och väntar ivrigt på respons :)

Det kommer med största sannolikhet lösa sig. Du kan ju testa o fråga om de kan skicka nytt svärd och då skicka med returporto, så du inte står utan såg. Vilket hade blivit fallet om du var tvungen att skicka ditt defekta (fellimmade) svärd först.

Användarvisningsbild

Re: Smörjhål

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#512052 Lycka till.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).