Motorsåg och handhållet

Hva 555fxt

16 inlägg 4743 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hva 555fxt

Lindveden  
#511702 Köp ej denna röjsåg. Köpte en för ca 3-4 månader sen o den har spenderat mer tid på verkstan än i skogen pga förgasarproblem,kopplingsproblem och även startapparatsproblem. I skrivande stund så ligger den åter på verkstan för genomgång att den inte går bra.



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Hva 555fxt

Ldsaren  
#511704 Har hört det samma och dåliga vinkelväxlar.
Det är Stihl som gäller när det är röjsågar visst.

Avatar Fallback

Re: Hva 555fxt

Lindveden  
#511705
Ldsaren skrev:Har hört det samma och dåliga vinkelväxlar.
Det är Stihl som gäller när det är röjsågar visst.
Än så länge håller vinkelväxeln men man vet ju aldrig me tanke på allt annat som krånglar på sågen. Jävligt besviken blir man iallafall.

   TS
Avatar Fallback

Re: Hva 555fxt

Lindveden  
#511707 Arbetar just nu med STIHL 490 och STIHL 550. 490 har jag haft för kort tid för att ge den nåt utlåtande. Men den stunden ja kört me den så e ja nöjd. Köpte däremot 550 ca 2010 och den har varit en evighetsmaskin, enda ja bytt är en liten plastbit i startapparaten som va utsliten. Annars har den bara gått o gått

   TS
Avatar Fallback

Re: Hva 555fxt

Ldsaren  
#511709 Är den ny?

Avatar Fallback

Re: Hva 555fxt

Lindveden  
#511710
Ldsaren skrev:Är den ny?
Vilken?

   TS
Avatar Fallback

Re: Hva 555fxt

Ldsaren  
#511712 Röjsågen Hva 555

Avatar Fallback

Re: Hva 555fxt

Lindveden  
#511713
Ldsaren skrev:Röjsågen Hva 555
Ja den e sprillans ny sen ca 3-4 månader,men den har bara krånglat under dom här månaderna som har gått

   TS
Avatar Fallback

Re: Hva 555fxt

Ldsaren  
#511716 Det kanske går att lämna tillbaka den , och få pengar tillbaka .
Jag har en Stihl 450 ca 10 år ,har bytt förgasare en gång ,kör ju inte varje dag pricis ,men en del gräs och då får den gå hårt ,den har funkat bra än så länge.

Avatar Fallback

Re: Hva 555fxt

Lindveden  
#511719
Ldsaren skrev:Det kanske går att lämna tillbaka den , och få pengar tillbaka .
Jag har en Stihl 450 ca 10 år ,har bytt förgasare en gång ,kör ju inte varje dag pricis ,men en del gräs och då får den gå hårt ,den har funkat bra än så länge.
Har vart i kontakt me återförsäljaren där ja köpte den och när dom i sin tur kontaktat hva så säger dom att verkstan skall hitta vad som är felet först innan det skulle va diskussion att lämna tillbaka den o få en ny eller dyl.

   TS
Avatar Fallback

Re: Hva 555fxt

jannee  
#511732 Du har fått ett måndagsexemplar och eller är din återförsäljares verkstadsmekaniker urusla.
Har sedan mer än 3 år en likadan och den går som en klocka efter att återförsäljaren bytt någon fjäder eller om det vart något munstycke och detta utan några som helst problem.
3 pumptag på blåsan, ut med chocken och den startar alltid direkt för att sedan bara gå.
Röjer väldigt mycket med treudden och gräsröjer med långa trådar, inga problem med vinkelväxeln - än så länge :grin:

Avatar Fallback

Re: Hva 555fxt

Lindveden  
#511733
jannee skrev:Du har fått ett måndagsexemplar och eller är din återförsäljares verkstadsmekaniker urusla.
Har sedan mer än 3 år en likadan och den går som en klocka efter att återförsäljaren bytt någon fjäder eller om det vart något munstycke och detta utan några som helst problem.
3 pumptag på blåsan, ut med chocken och den startar alltid direkt för att sedan bara gå.
Röjer väldigt mycket med treudden och gräsröjer med långa trådar, inga problem med vinkelväxeln - än så länge :grin:
Har servat min stihl 550 flera gånger där genom åren ja haft den utan några större problem när ja fått tillbaka den o den har bara snurrat på genom åren utan ja bytt nånting större på den utan bara det som byts vid service så som tändstift o filter o dyl. Så ja har väl fått ett så kallat måndag exemplar [emoji45]

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hva 555fxt

Hammaren  
#511790 Jag röjer yrkesmässigt och är inne på min fjärde 555fxt och jag är helnöjd.

Användarvisningsbild

Re: Hva 555fxt

Sågomanen  
#511793 Min 555fxt är 6 år gammal och har först körts av proffsröjare i 3 år och sedan av mig i 3 år. Jag använder den året runt.

På sommaren röjer jag under eltråd i stängsel 1km 5ggr/säsong med dubbla trådar. På vårvintern röjer jag några dagar. Den har gått perfekt i 3 år utan annat än bränslepåfyllning och nya trådar och vässa klingan....

Användarvisningsbild

Re: Hva 555fxt

daniel dahlöström  
#512081 Jag röjer yrkesmässigt och har haft 4 555fxt och har ej haft några problem. helnöjd! [WHITE SMILING FACE]

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).