Bilar

Vad kör ni med till skogen?

290 inlägg 89683 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

grotförare  
#46584 jag kör en huyndai santa fe -08 med automat, som har snart rullat 7000 mil dock är de både privat bil å till jobbet bil. den funkar bra å går billigt då de är en diesel...

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#46669 hej alla glada! , en dålig bild (skyller på kyla/mörker/fotograf) på gamla trotjänaren man styrt snart 37 000 mil , cheva 2500 -95 och under flaklocket finns en 450lit tank jag modifierat efter bilen för att ha ca: 1m kvar längst bak att lasta annat på , (inget smuts i hytten :lol: .. sedan kan jag rekomendera karnag`s luftfjädring för andra som skjutsar bränsletank, har dock bara bälgar bak på denna , .. vill ha en till likadan fast med mindre mil på B-) ..just för att jag vet vad denna bil levererar i driftsäkerhet :lol:
skogsbilder 010.jpg

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#50934 Spindeln! tjohooo!!!

Tycker du att Chevan och Forden är likvärdiga? Klart att Forrden är nyare men sådär allmånt? Jag saknar min 6.2a, blir så sugen på jänkepickis mellan varven men jag har ju egentligen inget direkt behov av en så stor bil. Blir många tusenlappar extra i dieselkostnader per år men de är ju så fräcka :mrgreen:
Är det likvärdig komfort, bränsleförbrukning osv i Cheva vs Ford?

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#50949 tjena "palms" ... vad det gäller chevan så kan jag direkt säga att den är "chippad" direkt i styrdonet innanför hanskfacket + en hel del modifieringar på motorn (för mycket att skriva) .. men denna har mkt , gott om kraft :lol: och förbrukningen t.e.x vid en resa till sörmland 1liter /mil .. men lokalt runt 1,2 - 1,5 liter .. naturligvis beroende på körsätt :lol: .. och vad det gäller forden så kan jag ännu inte levera statistik , .. men att jag "tjuvkört" denna bla i lördags för att köpa en blomma åt "tösen" .. och vad det gäller prestanda .. så kan jag säga att detta är en "ulv i fårakläder" .. en riktigt grotesk lastbil enl. mig ... men sånt älskar jag =)) =)) .. + att denna forden fått lite mer lyse nu :lol: en helt klart smakfull installation enl . mig :ugeek:

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Skotartjejen  
#51076 Jag får köra med den privata familjebilen, Peugout 807, till skogen. Inte den ultimata bilen att åka i skogen med eftersom det saknas fyrhjulsdrift. Man bör hålla sig till farbara vägar om det inte är tjälat eftersom minsta lilla gegga gör att det slirar. Hade en Passat 4Motion förut och den var det inga problem med, förutom att den var för låg. Men men, så är det när man har barn som ska hämtas direkt efter jobbet.

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51087
Skotartjejen skrev:Jag får köra med den privata familjebilen, Peugout 807, till skogen. Inte den ultimata bilen att åka i skogen med eftersom det saknas fyrhjulsdrift. Man bör hålla sig till farbara vägar om det inte är tjälat eftersom minsta lilla gegga gör att det slirar. Hade en Passat 4Motion förut och den var det inga problem med, förutom att den var för låg. Men men, så är det när man har barn som ska hämtas direkt efter jobbet.


jomen peugeot åker man ju "jämarns fint i" ..så länge det finns vägar , och just vad det gäller allmänna vägnätet ligger nog era trakter ljusår före i standard , sen hur det är i skogen är en annan 5:a :lol: ... finns och har ..kommer nog alltid vara peugeot inom en viss kategori i fam. här ... men att åka till skogs ?...finns de folk här som gör , trots att plast detaljer lossnar och får återgå till naturen , på sitt naturliga franska vis :lol:

och just detta med dagis är ju ständigt återkommande transporter .. jag hade en idag :smile:

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51094
Skotartjejen skrev:Jag får köra med den privata familjebilen, Peugout 807, till skogen. Inte den ultimata bilen att åka i skogen med eftersom det saknas fyrhjulsdrift. Man bör hålla sig till farbara vägar om det inte är tjälat eftersom minsta lilla gegga gör att det slirar. Hade en Passat 4Motion förut och den var det inga problem med, förutom att den var för låg. Men men, så är det när man har barn som ska hämtas direkt efter jobbet.

Du behöver en Chevy Blazer, Chevy Suburban eller Chevy Pickup Crew Cab som denna:
Bild

6 bältade säten, brett flak, V8 muller.

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51095 exakt ! .. har man en gång haft en riktig truck ..så kan man inte sluta :ugeek:

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Skotartjejen  
#51118 Jo, kan tänka mig att det blir beroendeframkallande :lol: . Man vänjer sig ju liksom vid en viss standard och storlek på fordonen.

Har 3 barn som ska få plats med barnstolar och div. prylar så det behövs en stor bil när vi ska iväg + att hunden ska få plats också. Ungarna ska helst inte sitta inom räckhåll för varandra för att undvika slagsmål och andra dumheter de kan hitta på, för då blir deras mamma inte glad 😡 .

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51120
Skotartjejen skrev:Jo, kan tänka mig att det blir beroendeframkallande :lol: . Man vänjer sig ju liksom vid en viss standard och storlek på fordonen.

Har 3 barn som ska få plats med barnstolar och div. prylar så det behövs en stor bil när vi ska iväg + att hunden ska få plats också. Ungarna ska helst inte sitta inom räckhåll för varandra för att undvika slagsmål och andra dumheter de kan hitta på, för då blir deras mamma inte glad 😡 .

Då är ju en Crew Cab perfekt.

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

mrlynx  
#51138 Annars har jag ett hett tips.
Chev Astro AWD. 8 sittplatser + rikitigt bagageutrymme och fyhjulsdrift.
Dom är idag nästan gratis, min svåger köpte en före jul för 8000kr.
Jag tror dessutom att jag vet av en i byn som är till salu.
//Robert

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Thunborg  
#51140 Jag håller inte med er pojkar :wink: Jag tycker du skall be att få en VW Caddy 4 Motion att åka i och barnen kan ta skolbussen :lol:

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51144
Thunborg skrev:Jag håller inte med er pojkar :wink: Jag tycker du skall be att få en VW Caddy 4 Motion att åka i och barnen kan ta skolbussen :lol:


äsch! vilken glädjedödare "thunborg" är ;) tjejer kan köra stora bilar ! ... en "caddy" .. kan man ju ställa på flaket och ha som golfbil =)) =)) :-bd

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Skotartjejen  
#51145 Ja, visst är han en glädjedödare! Han skulle bara bli avundsjuk om jag kom i en större bil än honom 😈 :lol: . Men det är bara att kolla på körkorten och se vem som får köra störst fordon av oss två \:D/ .

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#51147 Ska du åka smått så ta en riktig:
PontiacElCaminoa.jpg
PontiacElCaminob.jpg

Det är Corvettemotor i den på 415 hk så den lär gå hyfsat.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).