ATV och UTV i skogen

22x11-10 till Kina-skogsvagnen

14 inlägg 7760 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

22x11-10 till Kina-skogsvagnen

Ent  
#510439 Hej! Jag behöver ett eller två 22x11-10 till Kina-skogsvagnen. Lite skumt, vagnen har stått ute sen 2013 och 3 av däcken är helt OK medan det fjärde fått mikroskopiska torrsprickor som det pyser från. Slang löser problemet men om de fortsätter att torka sönder är det ju ingen idé.

Däcken verkar kosta onödigt mycket ser jag när jag kollat runt. Tips på var man köper såna eller slang till bra pris? Behöver inte vara värstings utan bara något som fungerar.



   TS
ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: 22x11-10 till Kina-skogsvagnen

Rasken  
#510479 Hjulochverktyg.se eller atvdäck.se

Har fungerat bra för mig.

Rasken

Avatar Fallback

Re: 22x11-10 till Kina-skogsvagnen

Ent  
#510501 Tackar! Hjulochverktyg hade dock inte 22X11-10 och atvdack.se tillhörde de som jag tyckte hade lite dyra däck. Men det kanske är som så att man landar på runt en tusing vart man än vänder sig, även fast man inte behöver några avancerade grejor?

   TS
Avatar Fallback

Re: 22x11-10 till Kina-skogsvagnen

Hema  
Avatar Fallback

Re: 22x11-10 till Kina-skogsvagnen

Hema  
#510504
Ent skrev:Tackar! Hjulochverktyg hade dock inte 22X11-10 och atvdack.se tillhörde de som jag tyckte hade lite dyra däck. Men det kanske är som så att man landar på runt en tusing vart man än vänder sig, även fast man inte behöver några avancerade grejor?

Kanske värt och kolla tyska ebay eventuellt engelska ebay, men de brukar vara sämre på atv-grejer.

Avatar Fallback

Re: 22x11-10 till Kina-skogsvagnen

Ent  
#510511 Tack! Dock fanns det inte mycket att välja på och det verkar svårt att hitta något till rätt pris. Kelfri har kompletta hjul i 22x11-10 men jag behöver ju bara däck. Mailade dem en fråga om detta, avvaktar svar.

   TS
Avatar Fallback

Re: 22x11-10 till Kina-skogsvagnen

Hema  
#510513
Ent skrev:Tack! Dock fanns det inte mycket att välja på och det verkar svårt att hitta något till rätt pris. Kelfri har kompletta hjul i 22x11-10 men jag behöver ju bara däck. Mailade dem en fråga om detta, avvaktar svar.

Ahh, missade fälgstorleken. Ja vissa profiler är luriga.

Avatar Fallback

Re: 22x11-10 till Kina-skogsvagnen

Ent  
#510514 Det finns däck att få i rätt dimension men man är ju snål... 😢 Tyska ebay hade ett par objekt faktiskt, men det beror förstås på frakten, plus att det inte går att dra momsen om det är privat.

   TS
Avatar Fallback

Re: 22x11-10 till Kina-skogsvagnen

Hema  
#510516
Ent skrev:Det finns däck att få i rätt dimension men man är ju snål... 😢 Tyska ebay hade ett par objekt faktiskt, men det beror förstås på frakten, plus att det inte går att dra momsen om det är privat.

Känner igen det där. Ville byta däck på en odriven vagn från terräng till gräsdäck, men det blev inte värt det.

Avatar Fallback

Re: 22x11-10 till Kina-skogsvagnen

Ent  
#510572 Dackonline verkar ligga bäst till, 700 jämnt ink svensk moms inkl frakt. Man får ett bra bildäck för de pengarna...

Jula har kompletta hjul som beställningsvara, 850 pix.

   TS
Användarvisningsbild

Re: 22x11-10 till Kina-skogsvagnen

Göt  
#510595 Säljer inte dom som sålde vagnen däck som passar, kan tänka mig att bonnet gör det i alla fall

Avatar Fallback

Re: 22x11-10 till Kina-skogsvagnen

Ent  
#510645 Avvaktar svar från Bonnet och ANordic som säljer Gottåsa-vagnen, det var därifrån jag köpte min. Anordic verkar inte vilja svara alls vilket är lite konstigt, jag tyckte det var väldigt bra respons och service när jag köpte vagnen 2013. Men som sagt, priserna ligger tydligen från 699 och uppåt 1500 beroende på fabrikat. Lite dyrt med tanke på vilka low-tech-däck det handlar om men det är väl bara betala.

   TS
Avatar Fallback

Re: 22x11-10 till Kina-skogsvagnen

Hema  
#510740 Nyvab.se har lite däck/hjul också.

Avatar Fallback

Re: 22x11-10 till Kina-skogsvagnen

Ent  
#510778 Tackar återigen för tipsen! Det fick dock bli Duro DI 2011 22x11.00-10 TL 42J TLfrån däckonline för 700 Kr, plus en 5L dunk Castrol GTX 10-40 till pickisen a´ 300 Kr, fraktfritt och med svensk moms. Får väl hoppas att det håller några år.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).