Socialt (mer om oss)

En skogsbondes vardag

4050 inlägg 508033 visningar 117 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: En skogsbondes vardag

isteskog  
#492893 Ska ju ha fram 60 kub ved åt mig och mor varje år så det gäller att ligga i! :smile: Sen tycker jag massavedspriserna här i prisdiket är för dåliga, säljer hellre massaveden till ved!

   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: En skogsbondes vardag

Delsbo  
#492902
isteskog skrev:Ska ju ha fram 60 kub ved åt mig och mor varje år så det gäller att ligga i! [emoji2] Sen tycker jag massavedspriserna här i prisdiket är för dåliga, säljer hellre massaveden till ved!

Du isteskog@ hä änt "bösigt" i skojen.. hä ä "bôsigt" .. [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]

Här är en till som bör ha ihop drygt 60 kubik ..

Avatar Fallback

Re: En skogsbondes vardag

isteskog  
#492905 Ja ha int hitta inställninga söm gör richtiga ön på men dator .... :wink:

   TS
Användarvisningsbild

Re: En skogsbondes vardag

Delsbo  
#492906
isteskog skrev:Ja ha int hitta inställninga söm gör richtiga ön på men dator .... :wink:

[emoji3]

Avatar Fallback

Re: En skogsbondes vardag

isteskog  
#503980 Någon som vet vem som har lämnat dessa spårstämplar? De är 3 dagar gamla och bakspårade ca 2 km. Långa räta linjer som ett lodjursspår men inte riktigt som ett sånt ändå!

   TS
Användarvisningsbild

Re: En skogsbondes vardag

JensSkoog  
#503982 Svårt att se. Kan det vara järv?

Avatar Fallback

Re: En skogsbondes vardag

isteskog  
#503985 Funderade på det jag också! Steglängden är bra mycket kortare än ett lo.

   TS
Användarvisningsbild

Re: En skogsbondes vardag

JensSkoog  
#503988 I lös snö subbar järven "röven" i snöen, så den
båda "plogar" och sätter fotspår, enligt vad jag läst.

Avatar Fallback

Re: En skogsbondes vardag

hfab  
#503991 Det var inga riktigt bra bilder. Men järv eller lo är det definitivt inte.

Avatar Fallback

Re: En skogsbondes vardag

sveakatten  
#503995 Vildsvin?

Användarvisningsbild

Re: En skogsbondes vardag

trollbacken  
#503999 Grävling ? :d

Användarvisningsbild

Re: En skogsbondes vardag

Erre  
#509822 Hur går det där hemma isteskog?

Användarvisningsbild

Re: En skogsbondes vardag

halvproffs  
#509844 Tror inte det har varit någon bra vardag iaf i skogen för Iste. Snömängderna har gjort att många skogsjobb har varit omöjliga och nu är det vattnet som hindrar. Har besökt iste en gång och huset ligger då högt så det är ingen fara där
.

Avatar Fallback

Re: En skogsbondes vardag

isteskog  
#509848 Isteskog har knogat på hela vintern med halvdagshuggning och lite körning med den finska nordsvensken. Lite ont i lederna efter snöpulsningsvintern har det blivit men så brukar det vara även då snömängden är måttlig. Att denna sida varit vilande beror på att jag startade en grupp på fb. Den heter Självverksamma Skogsägare och har blivit större än jag trodde. 200 till 300 trodde jag skulle vara intresserade men i nuläget är det snart 3100 st medlemmar där. Ser att Skogsforummedlemmar även besöker den sidan och det tar jag som ett bra betyg! Knycker lite artiklar här ifrån och jag hoppas att även "cheferna på Skogsforum" gör likadant om de hittar något intressant på min sida.
Med vänlig hälsning till er alla på Skogsforum från Isteskog :grin:

P.s Jag följer med i debatten på Skogsforum som förr men skriver inte lika mycket.

   TS
Användarvisningsbild

Re: En skogsbondes vardag

JensSkoog  
#509851 Men jag saknar dig här, @isteskog 🤗

Är på FB och på "Självverksamma..", men har
lite svårt med att hitta saker där :lol:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).