Motorsåg och handhållet

Värk i fingerleder av skogsarbete

32 inlägg 9312 visningar 11 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Värk i fingerleder av skogsarbete

ÅsaNisse  
#509783 Välkommen i klubben. Idag småvärker det i alla leder och muskler i armar och axlar plus kramp i benen. Ca 4 tim vid vedmaskinen har fixat detta, men enligt läkare så finns det inga fel någonstans i min kropp. Det enda är åldern (67)som kan ge sådant. Det sade dom för 8 år sedan också när jag jobbade på kontor och knappt kunde greppa kaffebryggaren. En Alvedon forte+ diklofenak på morgonen så tar det en timma till kroppen är i gång och sen går det till kvällen.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Värk i fingerleder av skogsarbete

bgl  
#509794 Kom å tänka på denna tråd i dag. Träffade en gammal bekant, en närkebonde i Swedolbutiken vid deras extradag. Vi har båda ont i händerna så det blev ingen handhälsning.
Ålder har läkarna sagt honom, försök så länge som möjligt att undvika alvedon. En äldre granne till honom hade sagt något som jag erinrar mig min far sa för länge sedan, använd tumhandskar så mycket som möjligt så värmer fingrarna varandra. Kan vara något att tänka på.
Värme är viktigt, När vi bytte bil och kostade på rattvärme blev händerna glada, nu är den alltid påkopplad hela året. Vi har en bra variant, utan termostat, eller också fungerar inte tempregleringen, det värmer bra hela sommaren.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).