Traktorer och processorer

Processor Vimek g30

208 inlägg 73392 visningar 41 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Processor Vimek g30

JohannesG  
#509084 Stämmer bra, det är cylindern som det står parker på som ska loss, bör vara en sexkantig i botten. Är ett insatsfilter i.

Ja den sitter på trycksidan och skall så göra, det är ett tryckfilter. Cylinder du lossar är lika kraftig som en hydraulcylinder i samma storlek.

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Processor Vimek g30

hemhuggare  
#509085 Det där ser ut som ett tryckfilter kolla så det inte sitter någon liten låsskruv nånstans vet inte men kolla. Det är väl en stålkopp med ett insatsfilter av stål inuti?

Användarvisningsbild

Re: Processor Vimek g30

Bax  
#509103 Jo det är ju så jag tänkt också, men den sitter så in i bängen så jag började tro att jag tänkt fel.

Användarvisningsbild

Re: Processor Vimek g30

källshult  
#509104
Bax skrev:Jo det är ju så jag tänkt också, men den sitter så in i bängen så jag började tro att jag tänkt fel.

Dom kan sitta mycket hårt

Användarvisningsbild

Re: Processor Vimek g30

Bax  
#512159 Jösses vad den satt. Men med hjälp av en kompis som höll emot själva huset så kom den loss till slut.
Har kört några kvällar nu, nu börjar jag få problem med att fjärrkontrollen till winschen tappar sändningskraft.
Jag behövde stå alldeles intill maskinen för att den skulle funka, trots nytt batteri i sändaren.
Efter att jag öppnat upp och lött i en ny tråd som antenn så blev det bättre, sändaren når nu vajerns längd, om jag är vänd mot maskinen.
Jag var till ett elektronikfreak och han mätte upp sändareffekten och den var alldeles för låg. Det får bli uppgradering till nya grejor när jag är klar för denna gången.
1526464399_img_0653.jpg

Avatar Fallback

Re: Processor Vimek g30

slars  
#523622
odysses79 skrev:Har komplett radiostyrning till vimek g30 till salu högstbjudande!

har du grejorna kvar så är jag intreserad : slars :

Användarvisningsbild

Re: Processor Vimek g30

J S  
#525565 Jag lyckas ej ladda ner filen?!

Avatar Fallback

Re: Processor Vimek g30

slars  
#525622 Va menade du med det

Användarvisningsbild

Re: Processor Vimek g30

J S  
#525629 Försökte ladda ner instruktionsboken i början av denna tråd. Nu gick det fint när jag skrivit en kommentar?!

Användarvisningsbild

Re: Processor Vimek g30

Glimmer.t  
#557818 Hej, har problem med att ladda ner instruktionsboken? pdf

Användarvisningsbild

Re: Processor Vimek g30

Glimmer.t  
#557819 Hej, nu har jag lyckats ladda ner boken, tack till den som lade in den. Jättebra forum. Har köpt en g 30 årsm 1984 tillv nr 100, såg att den hade svag midja, tacksam på tips om förstärkning!

Användarvisningsbild

Re: Processor Vimek g30

JohannesG  
#557940 Jag gjorde ett stöd mot stödbenet som används vid vinschning. finns bild i början av tråden. JohannesG - Processor Vimek g30

Användarvisningsbild

Re: Processor Vimek g30 ok tack för tipset👍

Glimmer.t  
#557963 Ok tack för tipset👍

Avatar Fallback

Re: Processor Vimek g30

nisse3314  
#559082 Super tack till den som scanar in instruktionsboken då jag blivit med en g30 också🙂

Användarvisningsbild

Re: Processor Vimek g30

rolleiloke  
#560105 Har också en G30 och letat med ljus o lykta efter en instr.bok. Laddar gärna ner denna. Tack! :smile:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).