Socialt (mer om oss)

Storebror ser dig

26 inlägg 4721 visningar 153 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Storebror ser dig

Fredrik Reuter  
#508898 Testade en tjänst för att skapa profilbilder.

Betyg:

Onödigt dyr.
Svartvit.
Grynig.

Rekommenderas inte.




   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Dagens bild

Hema  
#508900 Ajdå, du skulle använt solskyddet. Blir mycket bättre bilder då.

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

Robertberg  
#508904 Nej det fototjänsten är jag inte heller nöjd med. Dock blev andra bilden bättre än den första, så de kanske är i en utbildningsfas ännu?

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

tallen100  
#508913
Fredrik Reuter skrev:Testade en tjänst för att skapa profilbilder.

Betyg:

Onödigt dyr.
Svartvit.
Grynig.

Rekommenderas inte.

Prova att köra lite saktare för fort nästa gång, så kanske bilden blir klarare och det kan även bli billigare :wink:

Jädra tråkigt sånt där :x

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

isteskog  
#508927 Inom en snar framtid kommer krav på att varje bil ska ha något slags spårningssystem och där kommer det att synas hur fort bilarna kör. Fartkameror kommer att försvinna och det verkliga kontrollsamhället kommer att uppstå! :shock:

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

JohannesG  
#508932
isteskog skrev:Inom en snar framtid kommer krav på att varje bil ska ha något slags spårningssystem och där kommer det att synas hur fort bilarna kör. Fartkameror kommer att försvinna och det verkliga kontrollsamhället kommer att uppstå! :shock:

Antar att det bara gäller nya bilar. Inget som påverkar min snart 30år gamla Volvo? Dator finns det förvisso i den, men den är av enklaste slaget.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

halvproffs  
#508933
Hema skrev:Ajdå, du skulle använt solskyddet. Blir mycket bättre bilder då.


Eller att du kör i vänster körfält om du inte möter. Blixtrar gör det men inga böter. Törs du/ni prova?

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Fredrik Reuter  
#508939 Hehe, ja, det positiva i kråksången var att överträdelsen begicks i Tyskland.
Typ 60 på 50 väg och €15 i böter.

Tyskland har mycket lägre bötesbelopp men i gengäld ingen varning om vart kamerorna finns... 😱

   TS
Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Fredrik Reuter  
#508940
isteskog skrev:Det verkliga kontrollsamhället kommer att uppstå! :shock:


Om ni frågar mig så finns detta redan. Alla som kör bil och har Facebook-appen installerad har nog skapligt med data om bilfärderna redan sparade på deras servrar. Troligtvis även vilken radiokanal man lyssnat på... :cry:

   TS
Avatar Fallback

Re: Dagens bild

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#508945 Man kan leva utan facebook rätt lätt 😉
Lite värre utan skogsforum

Användarvisningsbild

Storebror 2

halvproffs  
#508946
Fredrik Reuter skrev:
isteskog skrev:Det verkliga kontrollsamhället kommer att uppstå! :shock:


Om ni frågar mig så finns detta redan. Alla som kör bil och har Facebook-appen installerad har nog skapligt med data om bilfärderna redan sparade på deras servrar. Troligtvis även vilken radiokanal man lyssnat på... :cry:


Är det något liknande i min Samsungtelefon? Har bara plats i när jag behöver kartfunktionen.
Annars står det att man ska lägga till bilder i någonting från där man är.
Likaså får jag fjärrkontroll installerat i mobilen när jag tar in på hotell med Samsung-tv.
Blir trött på sådana här intrång i min mobil som är privat.

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

tallen100  
#508948 Det är skrämmande :surp: , snart är inget privat.
Synd att väldigt få verkar begripa vart åt det barkar,
men än är vi några, inte många, som stått emot facebook :geek: :-bd

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

axwell  
#508950
tallen100 skrev:Det är skrämmande :surp: , snart är inget privat.
Synd att väldigt få verkar begripa vart åt det barkar,
men än är vi några, inte många, som stått emot facebook :geek: :-bd


Håll ut, vi är rätt så många som struntar i facebook.
Tyvärr tror deras användare att messenger e-post är hur säkert som helst. :surp:

Avatar Fallback

Re: Dagens bild

Palakangas  
#508951
axwell skrev:
tallen100 skrev:Det är skrämmande :surp: , snart är inget privat.
Synd att väldigt få verkar begripa vart åt det barkar,
men än är vi några, inte många, som stått emot facebook :geek: :-bd


Håll ut, vi är rätt så många som struntar i facebook.
Tyvärr tror deras användare att messenger e-post är hur säkert som helst. :surp:

Sex år sedan jag sist använde Facebook. Märker på jobbet att många är helt beroende av Facebook och utvecklat ett sorts kontrollbehov. De är i bland helt förlorade i sin låtsasvärld.

Användarvisningsbild

Re: Dagens bild

Fredrik Reuter  
#508954 Ja, det är skrämmande.

Jag har valt att hålla lite lägre profil i dessa frågor det senaste, det märks att man mycket enkelt blir klassad som konspiratorisk, bakåtsträvande och ibland rättshaverist när man framhåller detta. Därför har jag legat lite lågt fast man egentligen inte borde.

Just nu håller jag på att titta på hur vi kan införa GPDR regelverket på Skogsforum.
Här visar det sig att det troligtvis kommer gå väldigt smidigt - i princip följer vi regelverket redan nu och det har varit filosofin sedan starten - transparens utan konstigheter, inget annat håller i längden!

Man kan inte påtala nog många gånger - du är säker på Skogsforum! Ingen datainsamlingen i syfte att sprida vidare eller dylikt.

Det finns heller inte några plugin-grunkor på Skogsforum. Det har visat sig att Gilla-knappar och "Följ-oss" fönster samlar ofantliga mängder data, även för icke medlemmar åt, i detta exempel, Facebook.

Ang appen:

Du kan kolla vad din telefon delar till varje app som är installerad.
Kollar man inte utan bara klickar så brukar Facebook ha fullständig åtkomst till: kamera, mikrofon, telefon, telefonbok, SMS, GPS, bilder osv. Ni anar snabbt vilken guldgruva detta är för dem. Det senaste är att Messenger sparar alla SMS och telefonhistorik - på Facebooks servrar! Detta även om du inte använt Messenger appen.

Det måste bli ändring på detta, för det är som du skriver Tallen - skrämmande.
I typ 8 år har det varit vilda västern och rena Klondike-läget för, främst, Facebook.

Du som har Facebook kan be om att få din data nedladdad, du kan göra det här och se vad de, av det de sparat, väljer att visa dig: https://www.facebook.com/help/contact/180237885820953

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).