Verkstan

El problem

6 inlägg 2380 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

El problem

Simon.M  
#508368 Min vänstra blinkers lyser när jag bromsar på bilen. Någon som vet om det kan ha att göra med släpvagnskontakten. Bytte den för någon vecka sedan tänkte om det kanske hoppat ur någon kabel. Men låter ju konstigt om blinkersen skulle lysa om felet var i den kontakten



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: El problem

tallen100  
#508369 Jordfel. Gammal bil?

Avatar Fallback

Re: El problem

Simon.M  
#508378 Ja det är en 2010 årsmodell Toyota rav4

   TS
Användarvisningsbild

Re: El problem

halvproffs  
#508391 Misstänker också släpvagnskontakten. Kan bli hur konstiga fel som helst där.

Avatar Fallback

Re: El problem

tallen100  
#508413 Lyser blinkersen både fram och bak så är det nog ganska säkert släpvagnskontakten, lyser den bara bak så har du nog felet i själva "baklycktan".
Men inget är enkelt med elfel... :???:

Avatar Fallback

Re: El problem

Simon.M  
#508497 Lyser både fram o bak när jag bromsar får kika på den kontakten igen på fredag när jag kommer hem om jag gjort något fel när jag kopplade eller om något hoppat ur kör min andra bil denna veckan.Nej är ju det med el kan vara ett riktigt skit när det krånglar så får hoppas på släpvagnskontakten

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).