Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Köpråd transportbox Yamaha Viking

7 inlägg 4435 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Köpråd transportbox Yamaha Viking

Lövviksbon  
#507344 Hej.

Ska köpa transportbox till min Yamaha Viking och vill ha lite synpunkter på för och nackdelar med ett par modeller.

Tanken är att få med motorsåg mm. ut i skogen.

Den toppmatade ser ut att ha mindre volym, men borde gå att fylla till bredden och lite till.

Orginalboxen ser ut att ha mer volym, men luckan på sidan bör göra att det inte går att fylla lika mycket utan att det ramlar ut.

Så skicka på med synpunkter och erfarenheter är ni snäll.



   TS
Avatar Fallback

Re: Köpråd transportbox Yamaha Viking

Sandström87  
#507356 Bygg en i plywood då få du den som du vill ha den

Användarvisningsbild

Re: Köpråd transportbox Yamaha Viking

weldion  
#507362
Lövviksbon skrev:Hej.

Ska köpa transportbox till min Yamaha Viking och vill ha lite synpunkter på för och nackdelar med ett par modeller.

Tanken är att få med motorsåg mm. ut i skogen.

Den toppmatade ser ut att ha mindre volym, men borde gå att fylla till bredden och lite till.

Orginalboxen ser ut att ha mer volym, men luckan på sidan bör göra att det inte går att fylla lika mycket utan att det ramlar ut.

Så skicka på med synpunkter och erfarenheter är ni snäll.


Jag körde med den med luckan bakåt på min VK540V. Sågen fick plats utan problem. Skulle jag och frugan ut och grilla, så fick man med sig mycket ved i den. Ångrade inte mitt val. Väldigt bra med den stora öppningen.

Användarvisningsbild

Re: Köpråd transportbox Yamaha Viking

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#507478 Mja, det finns nog inga riktigt bra skoterlådor.
Men ett hemmabygge i marinplywood eller durkalu kanske vore nåt att fundera på?
Då kan du göra den nog stor för en såg med kombidunk osv.
Eller eg spänna fast sågen utanpå är kanske att föredra.

Avatar Fallback

Re: Köpråd transportbox Yamaha Viking

Lövviksbon  
#507491 Har haft tankar på att göra en ritning och låta skära ut i aluminium. Tänkte då att man bultar på ett motorsåg fäste utanpå.

Men innan det är verklighet så betalade jag för en box när jag köpte ny skoter och det var den toppmatad jag fick levererad när jag trodde det var orginalbox. Men jag vet inte om jag borde byta för även om den ser lite mindre ut så borde den gå att lasta med mer pga. toppluckan.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Köpråd transportbox Yamaha Viking

weldion  
#507495
Lövviksbon skrev:Har haft tankar på att göra en ritning och låta skära ut i aluminium. Tänkte då att man bultar på ett motorsåg fäste utanpå.

Men innan det är verklighet så betalade jag för en box när jag köpte ny skoter och det var den toppmatad jag fick levererad när jag trodde det var orginalbox. Men jag vet inte om jag borde byta för även om den ser lite mindre ut så borde den gå att lasta med mer pga. toppluckan.


Det går att fylla upp riktigt bra trots att luckan sitter bakåt. Toppluckan har en för smal öppning.

Avatar Fallback

Re: Köpråd transportbox Yamaha Viking

Lövviksbon  
#507622 Det blir nog kanske att prata med återförsäljaren igen då. Tack för svaren. Men mera synpunkter tas fortfarande gärna emot 😀

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).