Socialt (mer om oss)

Vinterrapporten

3276 inlägg 609940 visningar 108 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

svampbob  
#507043

Vissa dagar skulle det inte vara fel med ett litet tak.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#507429 Nu är vintern över i Skåne iaf. 22 grader varmt i skuggan nu på eftermiddagen [emoji1]

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Palakangas  
#507433
kjugekarlsson skrev:Nu är vintern över i Skåne iaf. 22 grader varmt i skuggan nu på eftermiddagen [emoji1]

Skönt med värme och sol. Ni har haft det eländigt i vinter så ni är värda all sol och värme för att förtränga den lede kung Bore.

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#507434
Palakangas skrev:
kjugekarlsson skrev:Nu är vintern över i Skåne iaf. 22 grader varmt i skuggan nu på eftermiddagen [emoji1]

Skönt med värme och sol. Ni har haft det eländigt i vinter så ni är värda all sol och värme för att förtränga den lede kung Bore.

Japp, har varit en hemsk vinter. Var ju snö fram tills för fem dagar sedan [emoji5]

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Palakangas  
#507435 Hårt. Föll den första snön så tidigt som april denna vargavinter?

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#507437 Första snön kom i november.

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Palakangas  
#507442
kjugekarlsson skrev:Första snön kom i november.

Förlåt min sarkasm. Har fyra syskonbarn som bor i Skåne och de säger alla att en vinter med snö där kan inte jämföras med en dito i hälsingeskogarna.

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

kjugekarlsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#507444
Palakangas skrev:
kjugekarlsson skrev:Första snön kom i november.

Förlåt min sarkasm. Har fyra syskonbarn som bor i Skåne och de säger alla att en vinter med snö där kan inte jämföras med en dito i hälsingeskogarna.

Jag är med på noterna [emoji1] jag har aldrig varit med om något annat än skånsk vinter. Detta får väl räknas till en riktig vinter jämfört med tidigare år. Senast det var både lång och förhållandevis mycket snö samma vinter är nog 6-7 år sedan.

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Amatörhuggare 62  
#507458
p
Tänkte åka å röja, men d tog stopp.
Hade en bit kvar sedan nyår.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

halvproffs  
#507513 Nu syns tiltorna på plöjåkrarna men i skogen är det mycket snö kvar. Det går ofta fortare än man tror ibland. Väderleksprognosen visade sol över hela landet. Kanonfint mao.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

halvproffs  
#507549 Ändrar mig för nu kräksnöar det här. men sen...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Delsbo  
#508130


Nu är det hög tid att sätta kålplant inomhus och om ca 3 veckor ska dom ut i drivbänk.. Lite framförhållning ?
Måste bara hjälpa våren lite på traven 😊

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Palakangas  
#508175 Härlig dag med barnbarnen. Snöskoteråkning när det är som bäst. 14 plus i skuggan och vindstilla. Korv med bröd därtill så var de små nöjda med dagen.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#508855
Kaos

Det blev lite extra arbete efter vinterns snömängder, värst är att nästan hela taket på
såghuset drogs med när snön tillslut släppte från det stora taket, en skavank på boningshusets
plåt har setts men det är inte helt framtinad än så jag vet inte omfattningen och det som syns på
bilden där ett snedtak nedanför ett större har delvis följt med ett tiotal centimeter på en bredd
av ca 3 meter. Förhoppningsvis går det mesta att fixa utan större kostnader men det känns som
dubbelarbete som man gärna varit utan.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

svampbob  
#510689 En lite försenad rapport från Stockholm.


Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).