Socialt (mer om oss)

Vinterrapporten

3267 inlägg 607723 visningar 108 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

totte  
#505703
Niking skrev:Jag anade en viss ironi...
/Niklas


Dito, dito :lol:

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#505705
Palakangas skrev:Senvinterns utflyktsmål i Sundsvall.


Bra för Ch Kalla, då har hon klart med sommarträningen på snö :-bd
Senast redigerad av lfq tor 29 mar 2018, 19:02, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#505715
Ute på tur selfie

Nu är vintern som bäst, meterdjup snö med bra bärighet, varmt och soligt.
Vi var upp på Jakkumus en sväng idag.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Delsbo  
#505717 Gillar faktiskt det här med att solen mitt på dagarna och en bit in på eftermiddagen, smälter snö så det rinner rätt bra och sedan blir att det blir rejält kallt på kvällar och nätter (-15 till -18°C) sista veckan.. Det är inte så djupt fruset i backen vilket verkar medföra att det mesta vattnet från dagen hinner ner en bit..
De är klart, att det så småningom blir det väl "mättat" i backen och det bildas "sjöar" lite här och var.. MEN än så länge tar det undan smältvatten riktigt skapligt.. Man får glädjas åt det lilla [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]..

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#505718 Körde längs Skånes ostkust idag. Första gången jag upplevt riktig skånsk vinter, dvs hård ostlig vind i kombination med snöfall. Mycket drivsnö och flera avåkningar, tur man behöll dubbdäcken på. :grin:
Senast redigerad av lfq tor 29 mar 2018, 19:01, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#505744 Den fantastiska vintern har övergått till en lika fantastisk vårvinter! Har gått och tittat på gallringar under veckan och skaren bär ända till tvåtiden på em. Lättare att gå i skogen nu än på sommaren...
Man får passa på att njuta, snart blir det varmt på nätterna och magin byts till slask och lera.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

sundelius  
#505787 Har ikväll landat i Sälen för skidåkning i dagarna tre efter påtryckningar från främst yngste sonen.
Kan bara säga att jag blir ödmjuk angående det klimat jag har förmånen att bedriva mitt skogsbruk.
Satan vad snö det är här :shock:

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

halvproffs  
#505794 Och när det blir snösmältning kommer vattnet med Dalälven och dränker oss i Hedesunda. 😢

   TS
Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Palakangas  
#505927 30 mars 2018. Visar två bilder angående snödrivor.
Från 1967.
30 mars 2018. Bilen står en meter ifrån.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

svampbob  
#506681

Än har det snöat klart för denna vintern.

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Hema  
#506685 Väldigt rak väg, gammalt järnvägsspår?

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

svampbob  
#506696
Hema skrev:Väldigt rak väg, gammalt järnvägsspår?


Det är ett stickspår från skogsvägen som vi har. Den biten går över en myr så det var väl enklast att göra den helt rak.

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Hema  
#506705
svampbob skrev:
Hema skrev:Väldigt rak väg, gammalt järnvägsspår?


Det är ett stickspår från skogsvägen som vi har. Den biten går över en myr så det var väl enklast att göra den helt rak.

Snyggt byggt och skogen ser fin ut den med. :)

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

totte  
#506752 Finns rätt mycket skogsvägar med rejäla raksträckor i Västerbotten. Stora skiften och på en hel del håll en ganska plan och likformig terräng gör att det inte behöver slingras fram.

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Hema  
#506757
totte skrev:Finns rätt mycket skogsvägar med rejäla raksträckor i Västerbotten. Stora skiften och på en hel del håll en ganska plan och likformig terräng gör att det inte behöver slingras fram.

Okey, kul man lär sig så länge man lever. :)

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).