Verkstan

villman klapp å kråta

404 inlägg 158119 visningar 42 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: villman klapp å kråta

Bax  
#501961 Passar kedjorna de nya däcken?

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: villman klapp å kråta

kalhuggo  
#502035 En kompis hade kedjor till sin bm 841 med 18,4-34, jag lånade dessa till den Fiat 70-90 med 16,9-34 som jag hade då.
de satt som gjutna på båda, ungefär lika slitna däck :smile:

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#502097 ja ifall kedjorna vi har skulle passa så är det ennu ett steg närmare köp :-bd anntog att vi skulle behöva skarva men kedjorna vi har nu sitter väldigt löst och vi har funderat om vi skulle behöva korta av dom lite.

   TS
Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

valtra mega  
#502128 Kedjorna jag har på framhjulen nu är till 16,9-34 när vi hade dom på 18,4 -34 var dom förlängda ca 20 cm
Med lite tur kan det kanske gå utan att förlänga men inte är det mycket arbete att förlänga dom

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#502225 :-bd

   TS
Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#504359 Nu har vi stockmopeden i skogen också :d

   TS
Användarvisningsbild

Re: villman klapp å kråta

Guys  
#504506 Hej igen! Har skogsmoppen fungera bra? Veit om ein diesel Terri som e till salu, ere na kråtas me döm? Går e att kör utan släde/vagn,sägs att man måst ha "styrsvans" ??

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#504710 På ti gamblari terri så var slirstyrd men tömhe ir ramstyrd pluss att ti ir utan differential så ti måst no ha vagn.

Nå no gar a ti kör mee men ny ir i kämppot to he ir roko snöd. Ubalka ti larbande var full me snö så man hittar int gräppi rittit.
Växellådona bruk va svagari punkt å bande e liti fisit laga.

   TS
Användarvisningsbild

Re: villman klapp å kråta

Guys  
#504847 Jå ja tyckt de såg liiti svag ut larvbande,veit int na desto meir om ålder o skick,men he lär koma myki reservdeila me👍

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#506074 Vi är på gång😎

   TS
Användarvisningsbild

Re: villman klapp å kråta

totte  
#506078 Gott att se! :-bd

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#506541 Kvällens bilder.

   TS
Användarvisningsbild

Re: villman klapp å kråta

Guys  
#506558 He naaleis nett me ordentlig utrustning 👍
Fungerar allt som e ska?

Avatar Fallback

Re: villman klapp å kråta

Jim_90  
#506567 Njaaee ordäntli å ordäntli. He i no båånlejkona i mang öögona :grin:

Fa säkert sånder om man skryyter men hittils har e no gajji. Liti tjämppo snöd to he ir ganska djup.

   TS
Användarvisningsbild

Re: villman klapp å kråta

Guys  
#506575 He mang gang tynger att kipp o dra ut e förhand 😉. He min dröm att få skaffa na liknand som hade terri ti kör ut me, men he förblir väl en dröm 😀

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).