Motorsåg och handhållet

Motorsågkedja

5 inlägg 1943 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Motorsågkedja

haggex  
#505294 Hej är ny på detta fantastiska forum.Nu till min fråga jag har 3/8 kedja nu men skulle vilja ha 0.325 isället.Går det eller vad behöver bytas på sågen



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Motorsågkedja

Hema  
#505295
haggex skrev:Hej är ny på detta fantastiska forum.Nu till min fråga jag har 3/8 kedja nu men skulle vilja ha 0.325 isället.Går det eller vad behöver bytas på sågen

Antagligen går det. Vad är det för såg?

Användarvisningsbild

Re: Motorsågkedja

haggex  
#505296 Det är en dolmar ps 401

   TS
Avatar Fallback

Re: Motorsågkedja

Hema  
#505303 Verkar vara en äldre 40cc såg och då kanske det handlar om 3/8 mini. Förutom annan kedja kommer nytt drev och svärd, men ge dig rätt tips på grejer kan jag inte.

Vad är största anledningen till bytet?

Användarvisningsbild

Re: Motorsågkedja

totte  
#505317 Svärd och kedjedrev måste bytas om delningen ändras. Om det är knepigt beror på hurdant drev det är. Är det ett fast stjärndrev som är svetsat ihop med kopplingstrumman så måste du hitta original trumma med drev med delning .325. Om det finns att få tag på eller ej vet jag inte.

Är det däremot ett ringdrev, alltså drevet är en lös del som sitter på splines så är det en standardgrej som varje vettig såghandlare skall kunna ta fram.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).