Traktorer och processorer

Någon som har en mb trac 1300 eller större som kan skicka bi

8 inlägg 2816 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Någon som har en mb trac 1300 eller större som kan skicka bi

Husqvarna1  
#505100 Någon som kan skicka bilder på en mb trac 1300 eller större som kan skicka bilder hur hytt fjädringen ska sitta



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Någon som har en mb trac 1300 eller större som kan skick

JohannesG  
#505123 Har inget direkt att bidra med själv. Men jag tror att det är samma som de två främre på de mindre modellerna fast fyra, en i varje hörn på de stora. För visst menar du där den sitter med gummibussningar? Finns mej veterligen inget värt namnet fjädring i hytten, bara vanliga gummibussningar, i alla fall på de mindre modellerna.

Här är en intressant sida där man kan se hur vissa delar sitter. http://mb-teilekatalog.info/index.php?l ... od=MB-TRAC Dock hittar jag inget jättetydligt på hyttfästena, men på ramen syns att det är fyra sådana som sitter fram på de små som jag då bara har två av. De små har en i mitten bak.

Har du något problem med hyttfästena? Sprickor i hytt?

Användarvisningsbild

Re: Någon som har en mb trac 1300 eller större som kan skick

Husqvarna1  
#505144 Jag vet inte hur det ska sista tror att den har blivit fel monterad på min traktor för hutten är stum
Men skicka Järna bilder på dina främre

   TS
Användarvisningsbild

Re: Någon som har en mb trac 1300 eller större som kan skick

JohannesG  
#505163 Helt stum skall den inte vara, men det är ju inte som hyttfjädring på moderna traktorer. Bifogar bild och film.
Det är staget för att hålla upp motorhuven som skramlar, fästet är i plast och som standard sönderfrätt. Äldre modellen i stål var bättre.

Användarvisningsbild

Re: Någon som har en mb trac 1300 eller större som kan skick

Husqvarna1  
#505169 Så här ser det ut i alla hörn på min hytt men den är stum ändå så jag tror det har blivit fel monterat mistänket att gummikuden ska stå på fäste och inet vara i hålet

   TS
Användarvisningsbild

Re: Någon som har en mb trac 1300 eller större som kan skick

Husqvarna1  
#505171 Jag orkar inte rubba min hytt en millimeter

   TS
Användarvisningsbild

Re: Någon som har en mb trac 1300 eller större som kan skick

JohannesG  
#505174 Låter som något inte är helt rätt då. Har aldrig sett de där fjädrarna. Om inte @Blondin 750 har någon idé så får du ta ett snack med Johan på Swedmog.

Var det vändbar förarplats eller inte?

Användarvisningsbild

Re: Någon som har en mb trac 1300 eller större som kan skick

Husqvarna1  
#505183 Ingen vändbarförarplats 😢

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).