Socialt (mer om oss)

Sluta med nikotin!!!!!

221 inlägg 75307 visningar 27 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Sluta med nikotin!!!!!

Erre  
#489081 Lycka till Jens.
Det enda som behövs är en övertygelse att sluta.
Gör man det halvhjärtat eller för någon annan så är man snart tillbaka i att.
Så det gäller att man är till 100% inställd på att aldrig mer.

Jag tror på dig!

Elmia
Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

Blivande snickare  
#489090 Hatten av till dig Jens, du har två finska tummar som håller för dig! :-BD :grin:

Användarvisningsbild

Re: Sluta med nikotin!!!!!

halvproffs  
#489098 Själv slutade jag snusa för 13 år sedan och klarade jag det då klarar dom flesta det! Tänk, jag bestämmer över snuset och inte tvärtom!
Stort lycka till!

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

Umea  
#489176 Lycka till från Umeå

Användarvisningsbild

Re: Sluta med nikotin!!!!!

totte  
#489341 Jens, min vän, det är en prövning, det kan jag intyga. Men att kroppen inte vill är så mycket värre än saknaden efter snuset. Det är mer än ett år sen nu för mig, det går bra, men saknaden finns där. Ofta, efter maten och kaffet så kommer känslan av att det skulle varit något mer. Så tänker jag då på den dag när jag med knapp möda kunde resa mig från sittande, och när jag inte kunde tugga ett hårt knäckebröd och då känns saknaden inte så svår att stå ut med.

Kämpa väl, de första veckorna är hårda, men du klarar det.

Användarvisningsbild

Re: Sluta med nikotin!!!!!

JensSkoog  
#489579 Nu har jag inte rörd snuset på nästan tre dygn :-o

Känns bra, men som du skriver Totte, så saknar man något till kaffen och när man
bara ska lugna ner lite. Men, det här ska jag genomföra :wink:

Tack för all uppmun 🤗

Användarvisningsbild

Re: Sluta med nikotin!!!!!

Delsbo  
#489589
JensSkoog skrev:Nu har jag inte rörd snuset på nästan tre dygn :-o

Känns bra, men som du skriver Totte, så saknar man något till kaffen och när man
bara ska lugna ner lite. Men, det här ska jag genomföra :wink:

Tack för all uppmun 🤗

Du brukar genomföra det du påbörjat, så jag tror också att du kommer att lyckas !

Håller tummarna för att du lyckas med förutsatsen..

Det blir bättre för varje dag som går, även om suget aldrig försvinner helt, säger en som slutade röka för 25år sedan. Dvs det går.. Kommer ihåg alla positiva hälsoeffekter som att lukten, smaken, flåset (konditionen) blev bättre och att hostan om nätterna försvann..

Nikotin är skit i vilken form man än tar in det ..

Kämpa på !

Användarvisningsbild

Re: Sluta med nikotin!!!!!

JensSkoog  
#504864 Nu är det snart tre månader, och jag har inte rörd snus på den tiden, men
handen griper efter snusdosan som inte är där efter frukosten varje dag :wink:

Men, eftersom jag känner i hela mig att det var rätt att sluta, så får det vara.
Lite tuggummi och Fishermans Friend är bra att ha i fickan :grin:

Användarvisningsbild

Re: Sluta med nikotin!!!!!

Göt  
#504878 :-bd :-bd Bra jobbat Jens :-bd :-bd

Användarvisningsbild

Re: Sluta med nikotin!!!!!

totte  
#504945
JensSkoog skrev:Nu är det snart tre månader, och jag har inte rörd snus på den tiden, men
handen griper efter snusdosan som inte är där efter frukosten varje dag :wink:

Men, eftersom jag känner i hela mig att det var rätt att sluta, så får det vara.
Lite tuggummi och Fishermans Friend är bra att ha i fickan :grin:


Bravo Jens! Det där med handen ja, nu är det ett år och fyra månader sen jag slutade, men tro inte att den där handen har glömt, det rycker i den och just särskilt efter frukosten.

Avatar Fallback

Re: Sluta med nikotin!!!!!

nexus  
#505044 Jag slutade med snus efter 40 år för ett år sedan. Mitt trick var att sprida ut att jag ska stödja Trump med 10 000 kr till hans återvalskampanj om tag tar en snus i gen.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).