Skördare

Rottne H21D

124 inlägg 49450 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Rottne H21D

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#504841
1521831829_20180322_114310.jpg
Då var den på plats... På måndag börjar tidernas intressantaste provkörning känns det som ☺

Användarvisningsbild

Re: Rottne H21D

Torbjörn Johnsen  
#504863 Då ser vi fram mot lite bilder o kommentarer :ymparty:

Användarvisningsbild

Re: Rottne H21D

Larssoniskogen  
#504871 Med risk för fiasko :oops: stark kran åtminstone :-bd

Avatar Fallback

Re: Rottne H21D

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#504889 Inte blir väl det nåt fiasko....
Jag kan berätta om en massa röda eller gröna måndagsex om det känns bättre för dig

Användarvisningsbild

Re: Rottne H21D

Larssoniskogen  
#504900 Klart det finns "exemplar" av alla märken men med tanke på insynen jag har fått är denna modell inte färdig konstruerad än iallafall, vilda en egen uppfattning men jag talar med erfarenhet \:d/

Avatar Fallback

Re: Rottne H21D

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#504933 Nog kan det säkert vara så.... men vad är det som strular? Är en maskin någonsin färdigkonstruerad?
Komatsu som jag ser mest av då jag kört såna sen man lärde sig gå i princip, dom är då absolut inte heller färdigutvecklade.... .5 an hade varit rätt bra om det inte vore för adblue systemet.... Nu dom nya verkar ha mycket kvar att jobba med.
F18 är jag lite imponerad över faktiskt... 21000 Tim nu och en navreduktion är bytt i övrigt är drivlinan orörd, ingen pump eller nånting har gått än....
Så man blir ju lite nyfiken på en blå skördare, gillar rottne tänk att det ska vara servicevänliga och användarvänliga

Användarvisningsbild

Re: Rottne H21D

Larssoniskogen  
#504956 Hoppas ni blir nöjda, jag skulle aldrig välja en ny rottne igen...

Avatar Fallback

Re: Rottne H21D

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#504963 Provköra ska vi göra iaf... Med öppna sinnen och utan fördomar, så får vi sen se vad vi tycker, kanske inte alls gillar den.

Användarvisningsbild

Re: Rottne H21D

mb-man  
#504965
Torbjörn Johnsen skrev:Då ser vi fram mot lite bilder o kommentarer :ymparty:

Och en film på tuben! [emoji106] [emoji3]

Användarvisningsbild

Re: Rottne H21D

Larssoniskogen  
#504970 Rätt inställning :-bd

Användarvisningsbild

Re: Rottne H21D

Larssoniskogen  
#504971
när jag kör :-b

Användarvisningsbild

Re: Rottne H21D

mb-man  
#504972
Larssoniskogen skrev:https://youtu.be/vqiO6kqq6xM när jag kör :-b

[emoji106]

Sent from my E5823 using skogsforum mobile app

Avatar Fallback

Re: Rottne H21D

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#504981 Haha blir ju kul med en film när jag kör... Som en nybörjare lär man ju vara 😛

Användarvisningsbild

Re: Rottne H21D

Larssoniskogen  
#504990 =))

Avatar Fallback

Re: Rottne H21D

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#505745 Nu har jag kört h21 några skift... Och jag gillar den... Riktigt fin maskin.
Fin komfort, tyckte förut att jd var tyst i hytten men h21 är då den tystaste maskin jag varit in i, hör knappt om motorn startar man får se på varvräknaren.
Nog skakar det mindre i hytten när man är frilagd från kranen, går inte att komma ifrån.
Har lite problem att ta träden bakom kranen på ett bra sätt, det strular lite ibland...
Jäkligt stark kran, lättkörd geometri tycker jag också....
Tycker däremot inte den är lika stabil som man kan tro med 8 hjul och band runtom?, står och rörs lite när man tar träd på lång arm....
Stor skillnad att slippa fram i 1m + snö jämfört med 911 med små hjul, sällan diffknapparna behövs.

Gillar rottnes enkelhet med gott om plats och massa förvaringsfack överallt.

Gjorde en liten film på en nybörjare på rottne skördare :-)


Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).