Skogsvagn (Huggarvagnar)

Case ih 845 xl hydralpump

8 inlägg 4135 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Case ih 845 xl hydralpump

Skogsfix  
#504237 Har en case 845 xl 1987 årsmodell traktor med farma 9ton vagn 6.3m kran. Problemet är nu att den är för långsam. Använder traktorns egen pump som ger endast 30 l/min och det med gasen i botten. Finns det andra möjligheter än att sätta en separat pump på kraftuttaget? Tycker det tar för mycket plats och sikten blir ennu sämre mot vagnen med 75 l oljetank mm. Har läst att det ska gå att byta ut pumpen mot en större från en 1056a men min 845as pump står det sens o dralic på och ser annorlunda ut än de som hör till 1056 an. Sens o dralic är vad jag förstår bara för att man kan ställa hydralarmarna från bakskärmen på trakrorn. Undrar också vad 8cc/8cc betyder på hydralpumpar? Är det vad den skall ge litrar i minuten?



   TS
FTG
Användarvisningsbild

Re: Case ih 845 xl hydralpump

Skogsfix  
#504239
Skogsfix skrev:Har en case 845 xl 1987 årsmodell traktor med farma 9ton vagn 6.3m kran. Problemet är nu att den är för långsam. Använder traktorns egen pump som ger endast 30 l/min och det med gasen i botten. Finns det andra möjligheter än att sätta en separat pump på kraftuttaget? Tycker det tar för mycket plats och sikten blir ennu sämre mot vagnen med 75 l oljetank mm. Har läst att det ska gå att byta ut pumpen mot en större från en 1056a men min 845as pump står det sens o dralic på och ser annorlunda ut än de som hör till 1056 an. Sens o dralic är vad jag förstår bara för att man kan ställa hydralarmarna från bakskärmen på trakrorn. Undrar också vad 8cc/8cc betyder på hydralpumpar? Är det vad den skall ge litrar i minuten?
är från Finland så hoppas ni försår vad jag skriver.

   TS
Avatar Fallback

Re: Case ih 845 xl hydralpump

valtra mega  
#504259 Enligt konedata steg pumpkapaciteten på 845 på 87 till 47 l kanske den pumpen passar .
Vi hade en 745 xl 1983 årsmodell på den bytte vi och lade en som var till 956 eller 1056

Användarvisningsbild

Re: Case ih 845 xl hydralpump

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#504260 Nog kan du väl ha en pto-pump och bara köra mot traktorns originaltank?

Användarvisningsbild

Re: Case ih 845 xl hydralpump

Skogsfix  
#504291 Det stämmer att det det står på konedata 47l men när jag ser på reservdels pumppar sår det inte hur många litrar den ger bara 8cc/8cc vad betyder det? Det som stör mig mest är att man inte kan använda flera funktioner samtidigt. Kan det hjälpa att lägga returen direkt i tanken?
Hur gör man om man använder traktorns egen tank? Måste man göra nya hål för slangarna eller hur har ni gjort?
Kan man mäta hur många littar en pump ger? Misstänker pumppen har sett sina bästa dagar.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Case ih 845 xl hydralpump

Skogsfix  
#504292
Skogsfix skrev:Det stämmer att det det står på konedata 47l men när jag ser på reservdels pumppar sår det inte hur många litrar den ger bara 8cc/8cc vad betyder det? Det som stör mig mest är att man inte kan använda flera funktioner samtidigt. Kan det hjälpa att lägga returen direkt i tanken?
Hur gör man om man använder traktorns egen tank? Måste man göra nya hål för slangarna eller hur har ni gjort?
Kan man mäta hur många littar en pump ger? Misstänker pumppen har sett sina bästa dagar.
http://www.konedata.net/Traktorit/caseih743.htm

   TS
Avatar Fallback

Re: Case ih 845 xl hydralpump

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#504295
Skogsfix skrev:. Undrar också vad 8cc/8cc betyder på hydralpumpar? Är det vad den skall ge litrar i minuten?

Jag de betyder hur stor volym pumpen ger per varv men de låter lite, är de från en servopump?

Användarvisningsbild

Re: Case ih 845 xl hydralpump

Skogsfix  
#504356 Nej det är nog traktorns pump till lyftarmar och hydraluttagen. Kör mestadels på gårdsplaner bort virke och grot som är manuellt hugget så det blir mycket utspridet så den skulle gärna få gå lite snabbare. Tycker annors traktorn är smidig och har fungerat bra i flera år.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).