Motorsåg och handhållet

Begagnatpris proffssåg

11 inlägg 4365 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Begagnatpris proffssåg

jru  
#503428 Hej.
Hur många procent av nypriset är en 10-15år gammal Husqvarna proffssåg i normalt fungerande skick värd om man köper den genomgången via en firma?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Begagnatpris proffssåg

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#503448 Vad menar du med "genomgången via en firma"? Går den så går den och då ska man inte pilla på den. Man kan ju alltid byta tändstift och bränslefilter. Blåsa rent luftfiltret och fila kedjan. Men det behöver man inte ha en firma för att göra. En tio år gammal såg kan ha legat i garaget hos någon hela tiden och vara i nyskick. Har den använts yrkesmässigt är det ingen chans att den lever i tio år.

Användarvisningsbild

Re: Begagnatpris proffssåg

jru  
#503456 Säljs av firma med 1mån garanti. Inte använts yrkesmässigt, men använd ett antal gånger per år. Nej, jag grejar sådant själv också, men kollade runt lite och funderade lite vad värdet rimligtvis kan ligga på.

   TS
Avatar Fallback

Re: Begagnatpris proffssåg

Sandström87  
#503463 1500kr inge mer

Avatar Fallback

Re: Begagnatpris proffssåg

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#503482 Då er da iverfall mange overprisa sager på «Finn» tilsvare svenska blocket, viss ikkje er meir verdt enn 1500, men ville sjølv vore skeptisk til å kjøpt noke så gammalt.

Avatar Fallback

Re: Begagnatpris proffssåg

stone66  
#503577 Kollade på tradera i helgen. Sjuka priser på gamla sågar som ser ut som dom varit med i kriget. Fattade ingenting. Men kom sen på att detär vedsesong. Det är väl många som kör sönder nu o bara köper en ´´bättre beg såg” i all hast. Men priser uppåt 3000kr för gamla 350 346 kändes lite väl. Har köpt toppfina 346 & 350 för mellan 1200kr-1500kr på tradera. kanske läge o sälja av ett gäng sågar.
Senast redigerad av stone66 mån 19 mar 2018, 23:20, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Begagnatpris proffssåg

johan eriksson  
#503584 Där har blivit helt vansinniga priser på Tradera sista året, förstår inte vad som hänt. Tidigare kunde man hitta något till vettiga priser men det är helt kört nu. Och ska man se ännu mer galna priser så titta på tyska och amerikanska EBay, flera tusen för 20-30år gamla sågar.

Användarvisningsbild

Re: Begagnatpris proffssåg

Cruiser_no1  
#503593 Jag var inne hos en husqvarna handlare som hade ett gäng 550xpg som jag kikade lite på men jag tyckte att 4900:- plus moms var lite att ta i för ett begagnat såg. dom såg iof jättefina ut men...

Användarvisningsbild

Re: Begagnatpris proffssåg

Vardon  
#503618
Cruiser_no1 skrev:Jag var inne hos en husqvarna handlare som hade ett gäng 550xpg som jag kikade lite på men jag tyckte att 4900:- plus moms var lite att ta i för ett begagnat såg. dom såg iof jättefina ut men...


Jula säljer ut jonsered 2253 med handtagsvärme (motsvarande 550) för 5500. Finns en kvar i gävle och hudiksvall enligt nätet.

Avatar Fallback

Re: Begagnatpris proffssåg

Doc's Wood  
#503626 Satsa på en Stihl såg! Ny eller begagnad, kvalitet till tusen. Två av mina sågar från Stihl som jag använder 3/5 av tiden är 18 resp 20år gamla och går alldeles utmärkt. Det handlar mest om att serva och sköta om grejerna man har, då håller dom länge och krångelfria. Och framförallt blir det bra ekonomi[emoji1303]

Avatar Fallback

Re: Begagnatpris proffssåg

Astrix1  
#503634 Grannen köpte en cs2253 med värme på ullared Hylte lantmännen inklusive frakt och moms för 4995:-

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).