Traktorer och processorer

Varvräknare valmet 6300

82 inlägg 21414 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Varvräknare valmet 6300

Bert1  
#503039 Ta med gamla så du får rätt finns flera lamphållare som i princip ser lika ut men inte är rätt

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Varvräknare valmet 6300

Jolly  
#503045 1.2 w verkar det vara.

   TS
Avatar Fallback

Re: Varvräknare valmet 6300

ÅsaNisse  
#503048 Du har en halvtimma på dig till Biltema. Många Valtra måste varvas upp till 1000-1200 varv innan laddning och varvräknare hoppar igång.
Trots allt en billig reperation även om det tagit lite tid.

Användarvisningsbild

Re: Varvräknare valmet 6300

Jolly  
#503054 Ja det gick ju bra! Är det någon som möjligtvis har en bild på vilka lampor som skall lysa när tändningen slås på? Det finns ju två rader med lampor, det var ju väldigt många!
Skall det inte finnas någon lampa som indikerar när kraftöverföringsaxeln är på? Jag har tyvärr inte instruktionsboken.

   TS
Avatar Fallback

Re: Varvräknare valmet 6300

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#503064 Finns att ladda ner på maskinisten.net , iaf till hitech modellen

Användarvisningsbild

Re: Varvräknare valmet 6300

Jolly  
#503068 Jag laddade ned därifrån men jag tror det måste varit från en nyare årsmodell. Reglagen ser modernare ut på bilderna. Men det kanske är samma instrument?

   TS
Avatar Fallback

Re: Varvräknare valmet 6300

Forestboy  
#503077 Viktigt med rätt laddningslampa om den ska ladda. Eller snarare att generatorn orkar släcka den..

Användarvisningsbild

Re: Varvräknare valmet 6300

Jolly  
#503093
Forestboy skrev:Viktigt med rätt laddningslampa om den ska ladda. Eller snarare att generatorn orkar släcka den..

Det verkar som att det är samma lampor på alla platser, sen om det är rätt eller inte vet jag ju inte.. fast det verkar ju faktiskt fungera nu.

   TS
Avatar Fallback

Re: Varvräknare valmet 6300

massa-ved  
#503095
Forestboy skrev:Viktigt med rätt laddningslampa om den ska ladda. Eller snarare att generatorn orkar släcka den..


Det viktiga är att det inte är för låg watt några watt högre spelar ingen roll. Har använt strålkastarlampa glob 40/45 w och testat med eftersom den har flatstift behövs ingen lamphållare eller lödning av kablar på en bajonett

Avatar Fallback

Re: Varvräknare valmet 6300

massa-ved  
#503099
Jolly skrev:
Forestboy skrev:Viktigt med rätt laddningslampa om den ska ladda. Eller snarare att generatorn orkar släcka den..

Det verkar som att det är samma lampor på alla platser, sen om det är rätt eller inte vet jag ju inte.. fast det verkar ju faktiskt fungera nu.


Det är ju det viktigaste att det fungerar, det finns generatorer som inte börjar ladda 2 w har monterat nya som jag har fått gå upp till 4 w Axwell skrev om det också. Fungerar det nu vet du vilken watt som behövs till den generatorn.

Avatar Fallback

Re: Varvräknare valmet 6300

ÅsaNisse  
#503213 Så här ser min instrumentpanel ut vid start.
Nyckeln påvriden läge 1 STOP blinkar.
1520958112_dsc_0333.jpg

Startat utan att varva upp. Ingen laddning och ingen varvräknare. ( blixten reflekterar)
1520958109_dsc_0334.jpg

Normal gång. Klart för att åka om man bara släpper handbromsen.
1520958093_dsc_0335.jpg

Användarvisningsbild

Re: Varvräknare valmet 6300

Jolly  
#503215 Tack så mycket! Den gröna lyser inte för mig. Undrar vad det är för något. Annars verkar resten fungera.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Varvräknare valmet 6300

Bert1  
#503245 Den gröna visar att 1a snabbväxeln ligger i är 2 lampor till sen för resterande växlarna

Avatar Fallback

Re: Varvräknare valmet 6300

ÅsaNisse  
#503246 Med en tomruta mellan I och II, III

Användarvisningsbild

Re: Varvräknare valmet 6300

Jolly  
#503249 Jag får nog köpa en hög lampor.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).