ATV och UTV i skogen

Haveri/skada polaris

11 inlägg 4816 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Haveri/skada polaris

Kime  
#502844 Idag hände det tråkiga på väg hem från skogen på skogsbilsvägen. Halkade ner i diket på ett ställe och då krökte sig övre upphägningen till nav/hub till hjulet.
Det gjorde även att driv axel fick sig en smäll och gick av och när den veva runt där nere så slog den även sönder diffhus.

Maskinen är en Polaris Sportsman 800. Årsmodell 2012. Den är helförsäkrad.

Tror ni jag kan ta det på vagnskade försäkring?

Tror det här kalaset kommer kosta än del utav att bara titta på diffhus osv.



   TS
ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Haveri/skada polaris

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#502884 Du väjde nog för en älg tror jag, men dyrt blir det hursomhelst.

Användarvisningsbild

Re: Haveri/skada polaris

Kime  
#502886 Eftersom jag väjde för ett djur och körde i diket så borde jag väl endast åka på självrisken på 3000kr?

Får ta ett snack med verkstaden och försäkringsbolaget imorgon.

   TS
Avatar Fallback

Re: Haveri/skada polaris

axwell  
#502944
Kime skrev:Det gjorde även att driv axel fick sig en smäll och gick av och när den veva runt där nere så slog den även sönder diffhus.


Försök att få det som goodwill/garanti, verkstan vet säkert att Polaris drivaxlar är en av deras svagaste punkter.

Användarvisningsbild

Re: Haveri/skada polaris

Kime  
#502954 Ska prata med verkstan, men det är ju en 2012. Ja köpte den för 3 månader och 2 dagar sen och tror de lämnade 3 månaders garanti. Men de brukar vara bra att göra med så håller tummarna.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Haveri/skada polaris

halvproffs  
#502957 Svårt att tro att firman står för reparationer när du själv åsamkat skadan. Annat om skadan uppkommit av normal användning. Otur i vilket fall som helst.
Drivaxlarna på Polaris är då bara skräp. Har bytt bägge mina i fram till starkare då dom gått av.

Användarvisningsbild

Re: Haveri/skada polaris

Seb macahan  
#502958 När jag körde upp en pinne rakt genom kylaren och in i servon gick det på försäkringen, och utan o dikta ihop något. Jag berättade att i skogen händer sånt, var inga problem.

Användarvisningsbild

Re: Haveri/skada polaris

anersimyra  
#502959 Har du en s.k skoterförsäkring så borde skadan täckas av försäkringen. Min 800 potatis är försäkrad hos Länsförsäkringar och är en 2010. Förra året stukade jag ett styrstag som täcktes av försäkringen. Jag hade först inte en tanke på att försäkringen skulle täcka skadan, det var verkstaden som påminde om att skadan borde täckas av försäkringen.

Användarvisningsbild

Re: Haveri/skada polaris

anersimyra  
#502960
Seb macahan skrev:När jag körde upp en pinne rakt genom kylaren och in i servon gick det på försäkringen, och utan o dikta ihop något. Jag berättade att i skogen händer sånt, var inga problem.

Börjar man skarva kan det stå en dyrt då skadereglerarna inte direkt är några dumhuvuden.. :shock:

Användarvisningsbild

Re: Haveri/skada polaris

Tokslut  
#506421 Så hur gick det?

Användarvisningsbild

Re: Haveri/skada polaris

Kime  
#508385 Sa som det var till försäkringsbolaget och det gick på försäkring.

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).