Traktorer och processorer

Problem med valtra 6200 instrumentering

21 inlägg 12600 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Problem med valtra 6200 instrumentering

Skogsnutte  
#494940
ÅsaNisse skrev:Så ser det ut i min varje gång jag startar, innan generatorn slår till i laddning. Kolla spänningen på batteriet när traktorn går. Ca 12 volt= ingen laddning. Ca 13-14 V = generatorn laddar.

Även tankmätaren och tempmätare?

   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Problem med valtra 6200 instrumentering

ÅsaNisse  
#494960 Tankmätaren har jag inte koll på, men tempen är där för när jag startar varm gasar jag alltid till lite direkt, så jag vet faktiskt inte riktigt hur det ser ut .

Användarvisningsbild

Re: Problem med valtra 6200 instrumentering

Skogsnutte  
#494961
ÅsaNisse skrev:Tankmätaren har jag inte koll på, men tempen är där för när jag startar varm gasar jag alltid till lite direkt, så jag vet faktiskt inte riktigt hur det ser ut .

Eftersom "timräknaren" är ur funktion åxå så tror jag tyvärr att mitt instrument är trasigt... Väntar svar från en lantmännen reparatör få se vad hans idé är...

   TS
Avatar Fallback

Re: Problem med valtra 6200 instrumentering

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#502626 Hur har de gått @Skogsnutte?

Användarvisningsbild

Re: Problem med valtra 6200 instrumentering

Skogsnutte  
#517286 Haha. D va ju ett tag sen nu... Lyckades få tag på lokala förmågor som uteslöt både kretskortet me säkringara och instrument... De visa sig att det sitter en separat kabel på, +Polen som matar vissa delar av kretskort, radio mm... Den va av... Så två minuter tog det att lösa problemet när man väl visste va de va [emoji16]

   TS
Användarvisningsbild

Re: Problem med valtra 6200 instrumentering

kaa  
#787978 Tack för tipset.
Löste mitt problem, tyvärr letade jag i tre timmar innan jag gick till datorn.....

//Kjell

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).