Traktorer och processorer

Valtra 8350 hitech råd

6 inlägg 5052 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Valtra 8350 hitech råd

Kime  
#501811 Står i köp tankarna på en Valtra 8350 Hitech. 5000timmar, verkar vara bra skick övrigt. Dåliga däck. Dåliga styrleder.

Vad kan en sån vara värd ungefär?

Något speciellt man ska tänka på när det gäller Valtra?

Har tyvärr inte så mycket för kunskaper om just valtra.



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Valtra 8350 hitech råd

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#501814 Styrlederna kostar under 1000lappen styck men om däcken måste bytas kolla upp vad dom kostar så får du en uppfattning hur mkt mer traktorn kommer kosta

Användarvisningsbild

Re: Valtra 8350 hitech råd

Bert1  
#501828 Går den fortare än 40?
Vill minnas jag hört nåt om att hydralpumpen/drivningen till pumpen inte gillar det ökade varvet

Användarvisningsbild

Re: Valtra 8350 hitech råd

Kime  
#501830 Provkörde och den gör ca 44 på 1800 varv. Den är ganska lågvarvig

   TS
Användarvisningsbild

Re: Valtra 8350 hitech råd

stegmaster  
#501835 Vil minnas det even vore några problem med bromserna relativt tidligt på dessa, men bara nått jag hör ryktesvägen, så inget jag vet själv.
En kompis har en 8350 med twin-track och skogshytt, fast han aldrig har snurrat sitsen nån gång på den, då han inte har nån skogsvagn, men den traktoren har gått bra va jeg vet, inga större problemer och den har gått nånstans rundt 10000timar i hårda tag, men skitvagn och combibalpress.
Vet inte om dom harm skruvat på den, förr den går nästan 60km/t efter väg. (riktig nog efter bil speedometer, så kanske 52-53 km/t i faktisk fart)
Har kört bakom med bil, så detta vet jag.

Här en bild på den.

1520325211_p1020183.jpg

Avatar Fallback

Re: Valtra 8350 hitech råd

Forestboy  
#501912
stegmaster skrev:Vil minnas det even vore några problem med bromserna relativt tidligt på dessa, men bara nått jag hör ryktesvägen, så inget jag vet själv.
En kompis har en 8350 med twin-track och skogshytt, fast han aldrig har snurrat sitsen nån gång på den, då han inte har nån skogsvagn, men den traktoren har gått bra va jeg vet, inga större problemer och den har gått nånstans rundt 10000timar i hårda tag, men skitvagn och combibalpress.
Vet inte om dom harm skruvat på den, förr den går nästan 60km/t efter väg. (riktig nog efter bil speedometer, så kanske 52-53 km/t i faktisk fart)
Har kört bakom med bil, så detta vet jag.

Här en bild på den.

1520325211_p1020183.jpg

Jo dom som har 50km bakände har sämre bromsar. Dom lade ett belägg till för att gå genom besikting. M och T fick sen bättre bromsar ivf på 50km lådan..

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).