Skogsvagn (Huggarvagnar)

nokka18 vridcylinder

10 inlägg 3024 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

nokka18 vridcylinder

erikswe  
#500928 hej har köpt en nokka 18kran men har problem med svängcylindern skulle packa om kolven men det är precis som att det är korsgängor på cylindern. någon som har råkat ut för något liknande?. denna modelle är en sådan så det sitter 2kjedjor till svängen på kranen. det finns kanske någon som har en sådan kolv liggande eller om någon vet vart man kan få tag på en ny. mvh Erik



   TS
FTG
Avatar Fallback

Re: nokka18 vridcylinder

valtra a 72  
#500929 Vad menar du med korsgängor?

Avatar Fallback

Re: nokka18 vridcylinder

erikswe  
#500930 sitter ju två gavlar på denna kolv med p-box i och när jag ska dra dit gavlen så går det ett varv sen tvärlåser det. precis som att gängan är fel

   TS
Avatar Fallback

Re: nokka18 vridcylinder

erikswe  
#500931 är precis som att gängorna är stukade men det är dom inte

   TS
Avatar Fallback

Re: nokka18 vridcylinder

valtra a 72  
#500932 Kolla så att det inte sitter någon låsskruv som ställer till det.

Avatar Fallback

Re: nokka18 vridcylinder

erikswe  
#500933 det gör det ej. gick rätt trögt att dra bort gavlen på ena sidan. skulle ju varit kanon om någon hade en liggande. det är ju inte så lätt att få tag på någon ny

   TS
Användarvisningsbild

Re: nokka18 vridcylinder

halvproffs  
#500960 Konstigt. En sådan kran har jag haft och lossat gavlar och spänt kedjor mm och kommer inte ihåg att det varit några problem.

Avatar Fallback

Re: nokka18 vridcylinder

erikswe  
#500966 okej det har ju varit någon innan mig så kanske är den personen som klantat sig

   TS
Avatar Fallback

Re: nokka18 vridcylinder

valtra a 72  
#500967 Försök få tag i en gängfil och fixa till gängorna så kanske cylindern går att rädda.

Avatar Fallback

Re: nokka18 vridcylinder

erikswe  
#501026 löste sig gick att gänga tillslut. visade sig att röret hade spruckit så den var nog tät innan

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).