Skogsröjning

Rimligt ha./pris?

7 inlägg 7910 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Rimligt ha./pris?

forest.  
#500828 Har röjt hos en privat i eftersatt röjning med mest grövre björka för att det gran som är planterade ska ha någon chans att bli något, nu är det så att han vill betala röjningen med ett pris per ha. och jag vet inte riktigt vad som är rimligt i ett sådant bestånd man vill ju även ha jobb också :grin: , har lagt 10.7tim/ha



   TS
Stihl Motorsågar och Röjsågar
Avatar Fallback

Re: Rimligt ha./pris?

Sandström87  
#500839 4000kr/ha

Avatar Fallback

Re: Rimligt ha./pris?

forest.  
#500841
Sandström87 skrev:4000kr/ha
'
Det finns inget program eller app som man räknar ut pris genom att mata in stamantal höjd mm.?

   TS
Avatar Fallback

Re: Rimligt ha./pris?

hfab  
#500842
forest. skrev:
Sandström87 skrev:4000kr/ha
'
Det finns inget program eller app som man räknar ut pris genom att mata in stamantal höjd mm.?

Det finns mallar i exel format. Om du är intresserad kan jag försöka skicka en till dig

Användarvisningsbild

Re: Rimligt ha./pris?

Andreas99  
#500843
forest. skrev:
Sandström87 skrev:4000kr/ha
'
Det finns inget program eller app som man räknar ut pris genom att mata in stamantal höjd mm.?

Nä men du kan ta vad du ska ha betalt i timmen och gånga det med 10,7. Å då är de där 4000kr/Ha väldigt rimliga

Avatar Fallback

Re: Rimligt ha./pris?

ÅsaNisse  
#500900 Tänk vad lätt det hade varit om ni gjort upp priset i förväg. Hade sparat mycket energi för tankeverksamhet och vånda för att det blir för dyrt/billigt.

Avatar Fallback

Re: Rimligt ha./pris?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#500908 Är det väldigt eftersatt röjning så är 4000 per /ha rimligt. All prissättning måste i grunden utgå ifrån hur lång tid jobbet tar. Även om uppdragsgivaren föredrar att faktureras per hektar eller kubik eller vad som är tillämpligt i sammanhanget.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).