Bilar

Citroën jumpy 4x4 2018

30 inlägg 17678 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Citroën jumpy 4x4 2018

Andreas99  
#499472
Andreas99 skrev:
Seb macahan skrev:När började Jumpy tillverkas som 4WD?
Jag är i bilbytar tagen och det blir ingen Toyota Hi lux igen. Inte för att inte bilen har varit bra, men pick-up är inget bra med förvaring.
Nu har jag kollat på VW transporter Pick-up som egentligen är för stor och för dyr. Kravet är 4WD, Automat, 3 sits (minst) och dieselvärmare och bra lastutrymme.
Pratade med min Citroen handlare idag om pris på Jumpy, men troligtvis kan de inte leverera innan de nya lagkraven (Bonus Malus). Vad har vi mer i denna kategori? MB Vito och VW transporter skåp blir för dyra med momsen. Några tips?

Kolla med din Peugeot handlare, expert är ju precis samma bil.

Fast lite bättre.

Avatar Fallback

Re: Citroën jumpy 4x4 2018

nilsszzon  
#499513 finns experten med 4x4?

Användarvisningsbild

Re: Citroën jumpy 4x4 2018

Andreas99  
#499516 Partnern finns iallafall.

Användarvisningsbild

Re: Citroën jumpy 4x4 2018

Seb macahan  
#499522 Både expert och partner finns med 4wd. Men för min del går de bort, kombinationen 4wd och automat är ej genomförbar. Likadant hos Ford och Renault.

Avatar Fallback

Re: Citroën jumpy 4x4 2018

nilsszzon  
#499526 se där , jag hade med vetskap om partnern men aldrig sett en 4x4 expert =)

seb , angående kåpa så när jag skulle köpa hilux så hade jag mer problemet att jag inte ville ha en arbetskåpa så jag valde bort de bilarna som där fanns en sådan på ( det går säkert att hitta om man googlar och kan tänkas åka en liten bit )

att enbart hitta en hilux i bra skick är väl förenat med att ev få åka några mil , det är min uppfattning

Användarvisningsbild

Re: Citroën jumpy 4x4 2018

Lind560  
#499889 Tackar för ett bra svar. Ja det är mellan längden jag tog med.

Är den törstig på Adblue ?
Dom är inte så skumpiga va?
Få hoppas att 4x4 inte är så farliga i bränslet då de går att koppla ur den smidigt ju.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Citroën jumpy 4x4 2018

Andreas99  
#499891
Lind560 skrev:Tackar för ett bra svar. Ja det är mellan längden jag tog med.

Är den törstig på Adblue ?
Dom är inte så skumpiga va?
Få hoppas att 4x4 inte är så farliga i bränslet då de går att koppla ur den smidigt ju.

Grattis. Jag tror det är en fin fin bil.

Avatar Fallback

Re: Citroën jumpy 4x4 2018

nilsszzon  
#499975
Lind560 skrev:Tackar för ett bra svar. Ja det är mellan längden jag tog med.

Är den törstig på Adblue ?
Dom är inte så skumpiga va?
Få hoppas att 4x4 inte är så farliga i bränslet då de går att koppla ur den smidigt ju.



nej den är snål på adblue tror den räcker 1500-2000mil
njaa min är ganska skumpig då jag kör helt olastad och har den billiga modellen med spiralfjädring bak ( tror det dyrare alternativet heter mcpherson dämpare eller liknande )
men är där lite last bak så går den väldigt fint.

men jag blir alltid lika nöjd när jag pratar bränsleekonomi med andra hantverkare , en kompis har en ford transit 2wd som dricker 1 liter milen och min dricker 0,55-0,65 som värst

Användarvisningsbild

Re: Citroën jumpy 4x4 2018

Lind560  
#500417
nilsszzon skrev:
Lind560 skrev:Tackar för ett bra svar. Ja det är mellan längden jag tog med.

Är den törstig på Adblue ?
Dom är inte så skumpiga va?
Få hoppas att 4x4 inte är så farliga i bränslet då de går att koppla ur den smidigt ju.



nej den är snål på adblue tror den räcker 1500-2000mil
njaa min är ganska skumpig då jag kör helt olastad och har den billiga modellen med spiralfjädring bak ( tror det dyrare alternativet heter mcpherson dämpare eller liknande )
men är där lite last bak så går den väldigt fint.

men jag blir alltid lika nöjd när jag pratar bränsleekonomi med andra hantverkare , en kompis har en ford transit 2wd som dricker 1 liter milen och min dricker 0,55-0,65 som värst


Jag tror den hette PRO pack edition eller något sådant så det är nog riktiga dämpare på den. De verkar inte finnas så många sådana i Sverige har letat Berlingo är de som de sålt av men inte jumpyn tydligen.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Citroën jumpy 4x4 2018

Lind560  
#500419
Andreas99 skrev:
Lind560 skrev:Tackar för ett bra svar. Ja det är mellan längden jag tog med.

Är den törstig på Adblue ?
Dom är inte så skumpiga va?
Få hoppas att 4x4 inte är så farliga i bränslet då de går att koppla ur den smidigt ju.

Grattis. Jag tror det är en fin fin bil.


Ja man kan ju hoppas på de få hoppas den kommer innan sista juni bara.

   TS
Avatar Fallback

Re: Citroën jumpy 4x4 2018

nilsszzon  
#500424 du kommer säkert bli nöjd, jag tycker formen på modellen är mest tilltalande av transportbilarna just nu så man behöver inte ha svarta rutor runt om när man kör bilen heller , alltid en fördel =)

och när du ska serva , glöm inte fylla på adblue själv , de ska inte byta torkarblad eller fylla på spolarvätska.
där blåste peugeot mig på mkt pengar men jag fick tillbaka 1000kr för de hade tagit 830kr i arbetskostnad på fylla upp ad blue!!! tog 3 mån att få rätt då verkstadschefen inte vågade stå för felet bla bla bla.....

jag sa tack till första och sista servicearbetet till den firman

Användarvisningsbild

Re: Citroën jumpy 4x4 2018

Lind560  
#500895
nilsszzon skrev:du kommer säkert bli nöjd, jag tycker formen på modellen är mest tilltalande av transportbilarna just nu så man behöver inte ha svarta rutor runt om när man kör bilen heller , alltid en fördel =)

och när du ska serva , glöm inte fylla på adblue själv , de ska inte byta torkarblad eller fylla på spolarvätska.
där blåste peugeot mig på mkt pengar men jag fick tillbaka 1000kr för de hade tagit 830kr i arbetskostnad på fylla upp ad blue!!! tog 3 mån att få rätt då verkstadschefen inte vågade stå för felet bla bla bla.....

jag sa tack till första och sista servicearbetet till den firman


Fy satan så vidrigt ja de fyller ja alltid på sådant själv. Verkstäder e alltid svin dyra

   TS
Användarvisningsbild

Re: Citroën jumpy 4x4 2018

Lind560  
#500898 Har du bild på din bil hur har du gjort med lyse och arbetsbelysning ? @nilsszzon

   TS
Avatar Fallback

Re: Citroën jumpy 4x4 2018

nilsszzon  
#500903 Har 3 st NBB 225 i fronten ingen arb belysning, det är enbart den inbyggda belysningen i skåpet jag nyttjar

Kan försöka fixa bild under helgen alternativt skicka pm med din mail så kan jag dra ett vanligt mail istället då jag inte är så teknisk

Användarvisningsbild

Re: Citroën jumpy 4x4 2018

Lind560  
#501151
nilsszzon skrev:Har 3 st NBB 225 i fronten ingen arb belysning, det är enbart den inbyggda belysningen i skåpet jag nyttjar

Kan försöka fixa bild under helgen alternativt skicka pm med din mail så kan jag dra ett vanligt mail istället då jag inte är så teknisk


Ja de e alltid kul att få lite kort så man kan få lite idéer hur man ska lösa allt ta ett par stycken kort på hela bilen. Du har pm

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).