Motorsåg och handhållet

Kedjeolja 254xpg

4 inlägg 1704 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kedjeolja 254xpg

sveakatten  
#500651 Varför rinner kedjeoljan ur sågen när den står?
Ser ut som det rinner ut från hålen vid kedjan, alltså på rätt ställe.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Kedjeolja 254xpg

anersimyra  
#500665 Det kan räcka att demontera svärdet och göra rent för att stoppa läckaget

Användarvisningsbild

Re: Kedjeolja 254xpg

Granstorp  
#500668 Har samma problem på min 353:a. Har testat att byta själva gummiledningen som leder oljan från pumpen till svärdet, men det hjälpte föga! Den är några år nu så jag har vant mig vid hans hanhunds beteende!

Användarvisningsbild

Re: Kedjeolja 254xpg

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#500701
Granstorp skrev:Har samma problem på min 353:a. Har testat att byta själva gummiledningen som leder oljan från pumpen till svärdet, men det hjälpte föga! Den är några år nu så jag har vant mig vid hans hanhunds beteende!

353 har väl en annan lösning på gummiledningen, borde vara samma som på 346. När jag bytte gummiledningen passade jag också på att fila "pumphuset" så att det blev runt. Det hade rejäla gjutningsgrader som verkade deformera gummit så att det inte slöt tätt. Sedan kan man ta lite packningslim för att få det att täta bättre.

Detta var några år sedan och det har inte läckt en droppe sedan bytet :grin:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).