Socialt (mer om oss)

Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

69 inlägg 12982 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

Hema  
#499680 Bättre bilder och att senaste inlägg syns är bra.

Risk dock att webläsaren laddar extra mycket när sidindelningen försvunnit. Har knäckt webkäsaren ett antal gånger på någon fb-köp/sälj-grupp, när man scrollat på.

Men 2/3 gillade jag.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#499687 Jag tycker bilderna blir lite för dominerande.

Om man har PC blir det en väldigt stor outnyttjad del av skärmen, mer än hälften är tom, kanske delvis p.g.a. att några kolumner saknas. Det vore bättre att ha bredare och plattare trådsummeringar, nu ser man för få åt gången.

Annars är det mycket bra att granen släcks automatiskt numera när man går tillbaka i Firefox 👍

Användarvisningsbild

Re: Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

stegmaster  
#499704 Jag har ett lite önske om det er möjligt, och det er att det kunne synas vilket medlem som tryckt på "gilla" knappen när man håller musepekaren över gilla knappen, typ samma som det er på maskinisten.net.
Tycker det ofta er mycket praktisk att bruka "gilla" knappen som en bekreftelse/motsvar til nån man diskuterar med om att man läst inlägget och håller med, och slipper göra et nytt inlägg för att skriva att jag läst ditt inlägg och håller helt med.
Som det er nu så trycker jag ofta gilla knappen men den som skrivit inlägget har ju ingen aning om vem som tryckt, man ser ju bara antal som tryckt.
Vet inte om ni håller med om detta eller om det möjligt att fiksa, men tycker det er rett praktiskt som det er på maskinisten.net.

Avatar Fallback

Re: Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#499708 Kanske är en inställningssak men jag får iaf ett pm om nån har gillat och då får man in på pm för att kolla.
Dessutom blir de många ggr för lite nyare medlemmar ”page not found......” vilket är lite irriterande

Avatar Fallback

Re: Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

Hema  
#500053 Texten för slutcitat (för respektive användare) vid varje inlägg har blivit väldigt liten.

Användarvisningsbild

Re: Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

totte  
#500077
Hema skrev:Texten för slutcitat (för respektive användare) vid varje inlägg har blivit väldigt liten.


Gissar att du menar signaturen. Det har att göra med det som jag tjatat om flera gånger. Tidigare kunde signaturen gå över flera rader, tror det försvann när v4 kom och plötsligt ryms då inte allas signaturer. I ett försök att blidka oss har texten minskats så det skall rymmas mer på en rad. Men varför uti hela friden skall det vara så förskräckligt att signaturen är mer än en rad. Jag har fått svaret att då kan den ju förväxlas med inlägget, något som jag inte tycker är ett giltigt argument. Tycker att vår utomordentlige Fredrik som gör allt annat så bra är nåt fruktansvärt tjurskallig just på den här punkten.

Avatar Fallback

Re: Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

Hema  
#500109 Jaja, man kan inte komma överens om allt och signaturen är inte det viktigaste. Men då vet jag iaf varför, han kan inte motstå att reta dig lite. ;) :lol:

Avatar Fallback

Re: Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

Hakma  
#500121

Hej
Har jag något fel i mina inställningar eller varför ser det ut så här i min skärm?Antar att det är en bild i stället för symbolerna.

Avatar Fallback

Re: Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

Hema  
#500160 Jag kör via webben och använder firefox. Det är standardikoner vid inlägg.

Avatar Fallback

Re: Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

Hakma  
#500197 Ok. Tack för tipset.
Kör via webben i fortsättningen

Användarvisningsbild

Re: Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

Fredrik Reuter  
#500198 Jag, tjurskallig? Det var det dummaste jag hört... 😉
Innan version 4 var det flera som klagade på att signaturen tog större utrymme och störde läsningen på forumet, speciellt vid korta svar som ex "+1" och sedan 255 tecken signatur.

Då gjorde jag denna ändring för att verkligen särskilja signaturen från huvudinlägget.

Men absolut kan vi kolla på en ändring som funkar iaf någorlunda för alla.

Ska kolla på det.

Ang smilies så jobbas det på apparna nu, eftersom jag själv inte har insyn i detta arbete kan jag bara sitta i baksätet och hålla tummarna. Det kan vara att de försöker lösa visningen av smilies och att det blivit såhär just för stunden.

Hur går det annars med bilder i apparna?
Jag använder inte själv appen värst mycket men såg häromdagen att det iaf visades några bilder.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

JohannesG  
#500219 Gör texten i signaturen kursiv?

Skulle uppskatta om det blev tydligare och enklare var man skall skriva när man citerar ett inlägg. Ser en del som skriver inom citatet eller "har sönder" taggarna som bildar citatet, så att det inte längre blir rätt och allt blir plötsligt svårläst. Vet inte vad som kan göras, men hade varit trevligt om det var möjligt att göra något som förenklade.
För mig personligen är inte detta något problem alls, men så har jag ju lite grundläggande kunskaper om hur språket fungerar.

Användarvisningsbild

Re: Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

Pannben  
#500234 En del bilder syns men jag tror att en hel del saknas. Tydligt i tråden "Dagens bild" när det i en del inlägg bara är några ord. Och så kommer det frågor och kommentarer från andra om bilderna efter ett tag.. Ser fram emot att det löses

Avatar Fallback

Re: Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

Hema  
#500238 Oftast bara sett det, när det blir fler än 3 citat.

Användarvisningsbild

Re: Större uppdatering av Skogsforum 2018-01-31

totte  
#500277
Fredrik Reuter skrev:Jag, tjurskallig? Det var det dummaste jag hört... 😉


Glömde väl några såna här :wink: :wink:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).