Socialt (mer om oss)

Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

3273 inlägg 467554 visningar 134 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Erre  
#499632
Vardon skrev:Det verkar onekligen känslan att vilja storma ett knarkhanlarnäste tillsammans med en krokdiljägare med stor kniv...

:lol: :lol:
Håller med dig!

Se om du får några känslor till denna?

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Vardon  
#499634 Hur man vet att Niki Lauda har kontaktlinser? Han har ju inga öron att hänga glasögonen på....

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Delsbo  
#499649


Blir mest radio eller Spotify i bilen. Men hemma petar man emellanåt igång vår gamla Rock Ola 1458 från 1958..
Var nog för ca 35 år sedan, som jag fick tag på NYPRESSADE singlar genom en musikaffär i Hudiksvall (Bergströms) och fyllde den med musik till största delen från 1955-1965.. Lite kul att dra igång rörförstärkaren 🤗 ...

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Kallkällene  
#499676
Delsbo skrev:
1519331357_20180222_210630.jpg


Blir mest radio eller Spotify i bilen. Men hemma petar man emellanåt igång vår gamla Rock Ola 1458 från 1958..
Var nog för ca 35 år sedan, som jag fick tag på NYPRESSADE singlar genom en musikaffär i Hudiksvall (Bergströms) och fyllde den med musik till största delen från 1955-1965.. Lite kul att dra igång rörförstärkaren 🤗 ...
Rock Ola står högt på min vill ha lista.. skulle passa in i min BP samling.

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#501118 Sannex nya :smile:

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Erre  
#501153 Nu är det helg!!
Nu får det vara med att laga snöplogar,hjullastare och traktorer.


Avatar Fallback

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Palakangas  
#501180 Legendariska albumet Smile som tog nästan 40 år innan det blev släppt. Jag dyrkar Per Sounds, det här är flummigare men jag tycker om det. Påminner lite om när Erik Öst sa till sin kusin Wiktor, -"Nu ska vi göra en låt som inte en jävel kan spela"! 😈

Avatar Fallback

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Vedvid  
#501185 Arne alligator-Sveaborg. Barnens och min favorit just nu. Passar bra då jag alltid gillat Finland och speciellt Finlandssvenskar.


Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Skäribo  
#501194 Vad kul vedvid. Vi har nyss haft barnkalas och det blev disco med just Arne Alligator.

Avatar Fallback

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Vedvid  
#501199 Haft disco vi med fast utan kalas 😀

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

totte  
#501204
Palakangas skrev:Legendariska albumet Smile som tog nästan 40 år innan det blev släppt. Jag dyrkar Per Sounds, det här är flummigare men jag tycker om det. Påminner lite om när Erik Öst sa till sin kusin Wiktor, -"Nu ska vi göra en låt som inte en jävel kan spela"! 😈


Jo, det här är ju en dykning i historien. Flummigt, javisst, rejält utflippat bitvis, det är rätt typiskt att "In preparation for the writing and recording of the album, Wilson purchased about two thousand dollars' worth of marijuana and hashish." https://en.wikipedia.org/wiki/Smile_(Th ... Boys_album)

Bitvis är det ändå så otroligt musikaliskt, skiljer ut sig från i stort sett allt annat inom pop o rock. Tack för detta!

Just nu gamla goda Steeleye Span i konsert från 1994:

Avatar Fallback

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Vedvid  
#501224 Går vidare med en klassiker :-bd


Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#501283 I väntan på varmare tider. :ymdaydream:

Användarvisningsbild

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#501331 Lite trevlig musik kommer här...


Avatar Fallback

Re: Vad lyssnar ni på just nu i denna stund?

Vedvid  
#501436 Sabaton-Carolus Rex. En underbar inspelning.


Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).